A játék neve, címe: Királyok csatája
A játék pedagógiai célja: Csapatjáték által a közösségi érzés fejlesztése, alakítása Téri tájékozódás, gyors reakcióidő Matematikai fogalmak erősítése (labdák megszámlálása a körök végén csapatonként, megállapítani, hogy melyik a több)
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A baleseti kockázatot azáltal tudom csökkenteni, hogy a játékosok puha gumilabdát kapnak, ami nem okoz sérülést akkor sem, ha véletlenül eltalálják egymást.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: Eszközként térelválasztóra van szükség, ami jelen esetben lehet egy hosszabb kötél, viszont én a gyerekek életkora miatt a tornapadokat használtam. 12 fő vett részt a játékban, így adtam mindkét csapatnak 6-6 puha gumilabdát. A kerettörténet miatt bővítettem az eszközöket két bójába állított rúddal (piros-zöld), amelyek zászlótartóként funkcionáltak. A meccsek végén a győztes csapat köthetett fel mindig 1-1 kendőt a kosárból (zászlót). Az idő méréséhez stoppert használtam.
Az előkészítés feladatai: Miután két csapatra osztottam a gyerekeket (piros és zöld), megkértem őket, hogy a csapatuk színével megegyező bóját helyezzék el a pálya szélén a hozzá tartozó rúddal, majd szétszórtan helyezkedjenek el a saját térfelükön labdával a kezükben.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Már a helyszínre vonulás, az eszközök előkészítése, és a közös játéklehetőség kellő motivációt nyújt a gyerekeknek, hogy bekapcsolódjanak.
A játék megnyitása, nyitánya: Ennek a korosztálynak általában valamilyen kerettörténettel teszem izgalmassá a játékot, jelen esetben a következőt találtam ki: Kedves Gyerekek! Képzeljétek, a Piros király és a Zöld király nagy csatát vívnak egymás ellen. Mindketten a Gyémánt Palotát akarják megszerezni. Ti vagytok a Piros király katonái, ti pedig a Zöld királyé. A palotát az a hadsereg szerzi meg, akik több zászlót tudnak a zászlórúdjukra felkötni.
A játék menete, játékszabályok:A játékot tornateremben ideális játszani, hogy ne guruljanak túl távol a labdák. Két hasonló erősségű csapatot alakítok. A két csapat a pálya két térfelén helyezkedik el. Mindenki kap 1-1 labdát. A játékvezető jelére (számolás 3-ig) indul a játék. A labdákat gyorsan át kell dobni az ellenfél térfelére, majd az átkerült labdákat minél gyorsabban visszadobni. A cél az, hogy egyidejűen minél kevesebb labda legyen a csapat térfelén. A játékvezető előre megbeszélt időközönként (1 perc ) 5-től visszaszámlál. Az 1 után labdát eldobni nem szabad. Megszámolják a csapatok, hogy a térfelükön hány labda van. Az a csapat kap pontot (zászlót), ahol kevesebb.
A játék lezárása: 7 kör után (tetszőlegesen változtatható, a gyerekek fáradtságát illetve lelkesedését figyelembe véve) összeszámolják a csapatok a megszerzett zászlóik számát, kihirdetjük a nyertes királyságot, a másik csapattal megtapsolom őket.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Miután a győztes csapatot tapssal jutalmaztuk, közösen helyre tesszük a használt eszközöket, visszarendezzük a tornatermet.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: További keretmese lehet például, hogy ők kis kalózok, akik a hajóikkal összetalálkoztak a tengeren, és bombáikkal el akarják süllyeszteni a másik hajót.
A játékvezető speciális feladatai: Amire ennél a játéknál nagyon kell figyelni az az idő betartása (1 játék 1 perc), hogy ne fáradjanak ki túlzottan és izgalmas maradjon több kör után is.
A játékot lejegyezte: Szilágyi Kinga