A játék neve, címe: Holdlufi
A játék pedagógiai célja: A játék célja, hogy a résztvevők minél hosszabb ideig a levegőben tartsák a lufit anélkül, hogy az a földre esne. Fejlessze az együttműködést, a labdaérzéket, a koncentrációt.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A helyszín kiválasztásánál figyelni kell az egyenletes talajra, a lufi épségét biztosító környezetre, illetve fel kell hívni a figyelmet a lufi pattogtatásának erősségére, illetve gyűrű és óra mellőzésére.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Léggömb vagy labda
Az előkészítés feladatai: : léggömb vásárlása, felfújása, megfelelő helyszín kiválasztása – tanteremben való játék esetén- ha szűkös a hely- a terem átrendezése.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: a lufi felfújása, a terem átrendezése – ha szükséges
A játék megnyitása, nyitánya: Köszönés, bemutatkozás, a játék céljának felvázolása, az eszköz ismertetése.
A játék menete, játékszabályok:A játékunk célja az együttműködés és a koncentráció fejlesztése. Ezt a léggömböt kell egymásnak passzolnotok. Bármilyen testrésszel passzolhattok, de megfognotok nem szabad. Egyetlen játékos sem érhet bele kétszer egymás után a léggömbbe. Hangosan fogom számolni a passzokat, addig csináljuk, amíg le nem ejtitek a lufit. (Javasolt a játék elkezdése előtt a felvezetésben megkérni a játékosokat, hogy mondjanak egy vágyott pontszámot, amit el akarnak érni.)
Variációk: -Nehezített verzióban: senki sem érhet bele addig újra a lufiba, amíg mindenki más bele nem ért. A csoport kitalálhat előre egy taktikát, vagy akár kísérletezhet, hogy melyik megoldással sikerül megvalósítani a feladatot.
-Kötetlen csoportos találkozón, születésnapon: minden érintéskor mondani kell az adott játékosnak egy kifejezést a születésnapossal, vagy az adott nappal, ünneppel, az összejövetel céljával kapcsolatban.
Tanórai felhasználás: Nyelvtan: minden érintéskor az adott tananyaggal kapcsolatos szót kell mondani (pl. minden érintéskor egy főnevet vagy igét vagy melléknevet) Irodalom: minden érintéskor az olvasmánnyal kapcsolatos szót vagy kifejezést kell mondani, vagy akár így elmondani a történetet az elejéről, szavakkal. Ének: Úgy kell elénekelni egy dalt, hogy minden érintéstől érintésig énekli a passzoló.
A játék lezárása: A játéknak, a résztvevők visszajelzéseit és a külső körülmények hatásait figyelembe véve a játékvezető vet véget.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék értékelése a résztvevők dicsérete, a részvétel megköszönése, tapasztalatcsere.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – A játékot labdával is játszhatjuk, úgy a passzolás, az érintés nehezebb. – Játszhatjuk két vagy akár több léggömbbel is, ebben az esetben a sorrendet meg kell jegyeznünk, késleltetve kell indítanunk az eszközöket.
A játékvezető speciális feladatai: Érdemes fokozatosan ismertetni a játékszabályokat, illetve levezetni egy próbajátékot, meggyőződni, hogy mindenki megértette-e a játékszabályt.
Egyéb/megjegyzés: Érdemes több lufival készülni, illetve bekészíteni egy labdát is, ha a körülmények miatt a lufik esetleg kidurrannának.
A játékot lejegyezte: Szilágyi Hajnalka Hajni