JÁTÉKRA FEL!

Szilágyi Gyuláné Vali: Legyél Te a Leg – Leg – Leg!

  1. A játék neve, címe: Legyél Te a Leg – Leg – Leg!
  2. A játék pedagógiai célja: Jókedv, figyelem fenntartása kreativitás fejlesztése.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény: Székek, vagy padok egymással szemben elhelyezve úgy, hogy egymással szemben egyértelműen kiderüljön, ki kinek a párja. A két sor elé az irányítónak egy szék, ahonnan indul a párok számozása.
  13. Az előkészítés feladatai: Szék minden résztvevőnek, vagy összecsukható padok, esetleg tornapad egymással szemben elhelyezve. Irányítónak szék. Leg -leg – leg diploma elkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Versenyfelhívás, a leggyorsabb, legokosabb cím elnyerésére. A megnyerhető diploma közös megtervezése, elkészítése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mint kisbíró Közhírré teszi a versenyfelhívást, aki el szeretné nyerni a Leg – Leg – Leg diplomát, jelenjen meg a küzdőtéren!
  17. A játék menete, játékszabályok: Ha elhangzik a számod (A játékvezetőtől kezdődő sorszám, ahol ülünk) és az ABC valamelyik betűje fel kell pattanni, és a megadott betűvel kell elmondani: Ki vagy? (Barbi) Mivel érkeztél? (busszal) Honnan? (Budáról) Mit hoztál? (babot) – Akinek leggyorsabban sikerül elmondani, a párosból az a győztes. Ő leülhet, a szemben álló megy ki és mondja a számot és betűt. A diplomát az kapja, aki a legkevesebbszer ül ki a „Irányítói” székre. Aki a legkevesebbszer ül az „irányító” székén az kapja a diplomát. Az elején csak a gyorsaság számít, akár megismételheti azt is, amit a szembenálló mondott, a később csak új szavakat lehet elfogadni.
  18. A játék lezárása: Ha a figyelem esetleg lankad, akkor érdemes a játékot eredményhirdetéssel, diplomaátadással befejezni. A játékvezető feladata (vagy egy olyan társ, aki nem akar játszani, de ezzel bevonható) táblán, esetleg papíron vezetni ki hányszor ült az irányító székére.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Diploma átadása, érdeklődni a résztvevőktől, hogyan érezték magukat, játszanák-e máskor is, esetleg milyen változtatással.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más szófajú szavakkal, más kerettörténettel /Pl. Melléknév, köznév (pl. állatnév) ige/
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: Mivel csak kör alakban adható meg a helyigény az nem megfelelő, mert két sorban kell ülniElőkészíthető a játék pl. Add tovább,c játékkal, ahol a kieső játékosok foglalhatják el a helyeket.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Szilágyi Gyuláné Vali