A játék neve, címe: Állatos szólánc
A játék pedagógiai célja: Komplex személyiségfejlődés, pozitív élmény juttatása, memória fejlesztés, új ismeret
A játék jellege: Egyéb
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Állatos kártya
Az előkészítés feladatai: Állatos kártya készítése, kivágása.
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Képek válogatása, vágása
A játék megnyitása, nyitánya: A héten a házi állatokkal ismerkedünk. Sok mindent tanultunk és tudunk róluk, ezért ma egy olyan játékot hoztam, ami a tanultakkal kapcsolatos.
A játék menete, játékszabályok: Egy kisebb kört alakítva álljunk fel. A kezdő játékos bemondja a nevét és jelét. A szomszéd társa ezt megismétli, majd hozzáteszi a sajátját. Az utolsó gyermeknek lesz a legnehezebb dolga. Neki az előtte felsoroltakat kell megismételni, majd hozzátenni a sajátját. Mindenkinek kiosztok egy kártyát, amin állatok szerepelnek. Az első gyermeknek az lesz a feladata, hogy megmondja a saját nevét, jelét és a húzott kártya állatának nevét. Ugyan ezt el kell mondania a társának is, majd a saját nevét, jelét és állata nevét. A legutolsó gyermeknek már mindenkiét el kell tudni mondani. Segítség képen az állatos kártyát kifordítjuk egymás felé.(név-jel -állat neve )
A játék lezárása: Aki szeretné lerajzolhatja kedvenc állatát vagy azt az állatot ami nekik is van otthon.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Azt szeretném, hogy az elkészült alkotásokra rajzoljátok fel azt az arcjelet , ahogyan éreztétek magatokat a játék során.
A játékvezető speciális feladatai: A játékban mindkét pedagógus részt vett.
A játékot lejegyezte: Szigetiné Mikita Anett