JÁTÉKRA FEL!

Szeverényi Valéria: Van kiút…

  1. A játék neve, címe: Van kiút…
  2. A játék pedagógiai célja: Egészséges versenyszellem formálása. Közös tevékenység és egymásra utaltság által a sikerélmény megtapasztalása. A végső tanulság belsővé válása.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs szükség rá.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: telefon, papír, írószer, ragasztó
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: qr kód elkészítése, nyomtatása, felragasztása (elrejteni) a teremben sorszámok készítése a spontán csoport alakításához
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: közös teremrendezés (padok összehúzása a csoportos "munkához".
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kedves Gyerekek Napok óta egy mese motoszkál a fejemben, de sehogy nem jut eszembe. Annyira emlékszek, hogy a történet egy szamárról szól, akinek valamilyen csoda folytán sikerült megmenekülnie a halál tokárból. Ma reggelre egy csodálatos dolgot álmodtam. Gyönyörű pillangó szállt a vállamra, aztán tündérré változott. Tudta rossz kedvem okát, és a következőket mondta: „Ne búsulj! A mese részletei el vannak rejtve a „játékteremben”. Bár, okos telefonra lenne szükséged, tudom, az neked nincs. Kérd bátran a gyerekek segítségét, biztos nem hagynak cserben.” És ezzel el is szállt. Hát.. Kérlek benneteket, segítsetek, hogy a mesét újra meghallgathassam.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekekkel számhúzással 2 egyenlő létszámú csoportot alakítunk. Qr kódok keresése a teremben. Mindenkinek csak azt a kódot kell megkeresni, amilyen számot húzott. A tanmese egy vagy 2 mondata olvasható le a telefonnal. Ez után a saját mondataikat papírra írják és összerakják közösen a mesét.
  18. A játék lezárása: Győztes az a csapat, amelyik hamarabb elkészült a mese összerakásával, felragasztásával. Állóképet készítettünk a mese alapján. Kedves gyerekek! Köszönöm, hogy segítettetek feleleveníteni ezt a kis tanmesét. A tanulságot mélyen az eszembe és a szívembe zárom: „Bármilyen problémából van kiút, ha nem adod fel, nem állsz meg!” Tegyétek Ti is ezt! Biztos lesz mindig nektek is aki segít, mint ahogy most ti segítettetek nekem. Köszönöm!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Spontán beszélgetés a tanmeséről. Ki, mikor érzett olyat, hogy valamit „felad”, mert nem lát kiutat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mivel a gyerekek igen „telefon függők”, így a qr kód leolvasó használata nagyon belelkesítette őket. Ezzel a „technikával” a játékok tárháza végtelen is lehet. Akár egész iskolaépületben el lehet navigálni őket a leolvasó segítségével. Feladatokat kaphatnak ezeken keresztül, vagy szavakat lehet felfűzni egymás után (szólások, közmondások, napi igék). De verseket, dalszöveget is lehet közvetíteni feléjük.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Lehetőleg erős legyen wifi jel. Ne szakadjon el a leolvasandó kód.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szeverényi Valéria