JÁTÉKRA FEL!

Szeteli Lili: Meseszőnyeg

  1. A játék neve, címe: Meseszőnyeg
  2. A játék pedagógiai célja: A kiskakas gyémánt félkrajcárja című népmese tartalmának ismétlése /de lehet összefoglalása, gyakorlása is a tananyagnak/.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a játékosok figyelmét arra, hogy a gombolyaggal a társuk kezét célozzák.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Mesefonal / egy gombolyag fonal/
  12. Technikai igény: Annyi szék ahány játékos játssza.
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín elrendezése, (székek körbe rakása).
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az előző órákon tanult tananyag ismerete.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A mese szereplőinek ismétlése. Meseszőnyeg készítése mesefonalból.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek, és a mesefonal segítségével mintákat szövögetve elkészítik a meseszőnyeget. A kezdő mintaszövő elmondja a mese címét és elkezdi mesélni a mesét / mond egy mondatot/, majd a körbe tovább dobja valakinek a gombolyagot, úgy hogy a végét fogja. A következő játékosnak az a feladata, hogy elismételje az előző mondatot, majd ő is sző egy mintát a szőnyegbe, a tartalom következő mondatával, és ő is továbbítja a kiválasztott játékosnak a fonalat. Minden játékosnak kell szőni egy mintát a szőnyegbe, tehát mindenkinek hozzá kell járulni a tartalom elmondásához.
  18. A játék lezárása: A meseszőnyeg kifejtése, ugyan így játsszuk, csak visszafelé megy a fonal, így visszafelé mondják a mesét is.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, értékelés hogyan érezték magukat, hogy tetszett nekik az elkészült meseszőnyeg. Megköszönni a részvételt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több tantárgynál is alkalmazható: – Matematikában pl. kulcsszavak összefoglalása, műveletek gyakorlása adott számkörben, számháló készítése stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szeteli Lili