JÁTÉKRA FEL!

Szerticsné Pinczés Mária: Néma beavatás

  1. A játék neve, címe: Néma beavatás
  2. A játék pedagógiai célja: Testkontaktussal kommunikálni, együttműköködés a csapattagokkal
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 1 plüss állat, amit könnyű elkapni; 1 pénzérme vagy kártya csomag; egy szék vagy asztal vagy zsámoly
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Egy szék vagy asztal elhelyezése, rajta egy plüss állat; 2 csoportra osztás pl. kártyával (pirosak és feketék csapata, egyenlő számú tag legyen a két csoportban, páratlan létszám esetén egy ember lesz a játékvezető segítője)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kártyahúzás gyors lebonyolítása, menjenek egy helyre azok, akik piros illetve fekete lapot húztak
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kedves Csapatok! Ti most egy bennszülött törzs ifjú tagjai vagytok! Ahhoz, hogy a törzs teljes értékű tagjai legyetek, egy vadállat elfogását kell elvégeznetek. Ebben a többiek fognak segíteni benneteket, egy kézszorítással jelezve mikor indulhattok a vadászatra. A csapat első embere a felderítő, ő veszi észre a nyomot. Ez akkor lesz, ha a feldobott pénz érmén írást lát. Ekkor némán, hogy el ne ijesszétek a vadat, megszorítja a mellette álló törzs tag kezét, amit az gyorsan továbbad. Amint valaki megkapta ezt a kézszorítást, rögtön adja tovább, míg elér az utolsó emberig. Most ezt próbáljuk ki. Mindkét törzs álljon fel egy oszlopba előttem. Azonos neműek lehetőleg ne álljanak egymás mellett. Az első ember felém néz, a többiek nekem háttal álljanak! Fogjátok meg egymás kezét. Amikor felemelem a kezem, minden első ember szorítsa meg a mellette levő kezét, majd aki kapta, az adja tovább. Az utolsó ember emelje föl a kezét, ha megkapta. Próbáljuk ki! A kézszorítás legyen határozott, de ne legyen fájdalmas. Rajt! … Most indulhat a beavatás. A nehézség az, hogy mindkét törzs ugyanazt a vadállatot akarja elkapni. Tehát az az utolsó csapattag, aki megkapja csapata jelzését, próbálja megszerezni a széken ülő vadállatot, hamarabb, mint a másik csapat embere. Ha ez sikerül, akkor ő jön előre felderítőnek, és ő indítja a következő írásnál a kézszorítást. Akkor lesz vége a játéknak, ha az egyik törzs minden tagja átesett a beavatáson.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapattagok álljanak egymás mögé arccal a szék felé, így két sor alakul ki. Fogják meg egymás kezét. A széktől legtávolabbi tag, ő a csapat első embere, forduljon meg, az ő közelükbe áll a játékvezető, aki egy pénzérmét tart a kezében. A játékvezető feldobja az érmét, ennek eredményét mindkét csapat első embere látja, de csak ők, mert a többiek háttal állnak. Ha írás, akkor mindkét ember megszorítja a csapattársa kezét, a kézszorítást kell továbbadni a többieknek, a legutolsó emberig, akinek el kell kapna a plüssállatot (oroszlánt). Amelyik csapatnak sikerül elkapnia, annak első embere hátra megy, így abban a csoportban minden tag eggyel előrébb lép. A plüssállat visszakerül a székre, a pénzérmét újra feldobja a játékvezető. Ha fej, akkor nem szabad megszorítani a kezet. Ha mégis, akkor eggyel visszaáll a csapat. Az a csapat győz, amelyiknél az első játékos visszakerül a helyére. Ha túl sokáig tart, akkor amelyik csapatnál az első ember előrébb tart 10 perc múlva.
  18. A játék lezárása: Indián kiáltással gratuláljunk az összes beavatottnak!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nem szükséges
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A pénzérme szerepét átveheti egy pakli franciakártya piros és fekete lapjai. Hibásan elindított kézszorítás esetén lehet más is a következmény, hogy ne haladjon visszafelé a sor, pl. egy lábon kell állni a közbülső csapattagoknak egy általuk nyert körig.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: Ideálisabb 10-10 fővel játszani a csapatokat, hogy mindenkire sor kerüljön.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szerticsné Pinczés Mária