JÁTÉKRA FEL!

Szeri-Füzi Réka: Körtaps játék (jégtörő, energetizáló játék)

A játék neve, címe: Körtaps játék (jégtörő, energetizáló játék)

A játék pedagógiai célja: Figyelemkoncentráció, szem-kéz koordináció fejlesztése. Beszéd-mozgás-ritmus összekapcsolása. Egymásra hangolódás, összerendezés, bemelegítés.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Nem igényel különösebb óvintézkedést, előkészületet. Széken ülve helyezkedünk el.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény:

Technikai igény: Szék minden résztvevőnek.

Az előkészítés feladatai: Terem kiürítése/berendezése, székek elhelyezése körben.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei:

A játék megnyitása, nyitánya: Most nagyon ügyesen, egymásra figyelve kell játszanunk! Csak a kezünkre lesz szükség. Aki elhozta, készítse elő mindkét tenyerét! 🙂 Figyelj a társaidra! Egyszerre kell követned velük a ritmust! Figyelj a szomszédodra, nehogy fejbe csapd! 🙂 Figyelj a saját térdedre/combodra, nehogy túl erősen csapj rá!

A játék menete, játékszabályok:A következő játékban csak tapsolni fogunk, de picit trükkös módon. 4 üteme van a játéknak: 1. taps 2. mindkét kezed a saját térdedre csap 3. keresztben a saját válladra csapsz 4. a szomszédod tenyerébe csapsz (2-2 szomszédos tenyér tapsol össze)

A játék lezárása: Ha begyakoroltuk a játékot, és letapsoltuk a játék további variációit is, illetve kellően összehangolódtunk, bemelegedtünk, akkor abbahagyjuk a játékot.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nem versenyjáték, inkább jégtörő, energetizáló céllal alkalmazzuk.

De természetesen lehet kiesésre is játszani. Aki ront, kiesik, a bent maradók összehúzzák a székeket, szűkül a kör. Létszámtól függően, a legügyesebb 3 vagy 5 játékos nyer. Mindenki kap egy cukorkát vagy matricát. 🙂

VÁLTOZAT: aki kiesik, zálogot ad.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. változat Gyorsítunk a játék tempóján.

2. változat Nem 1.,2.,3.,4. sorban tapsoljuk le az ütemeket, hanem megcsináljuk 1-2-3-4-3-2-1 variációban.

3. változat Neveket illesztünk a 2. (saját nevünk) és 4. ütemhez (társunk neve). Akinek a neve elhangzik, neki kell a következő neveket mondani…

A játékvezető speciális feladatai: Fontos összehangolni a ritmusképleteket és a játék tempóját illetve időtartamát a résztvevők életkorával. Homogén ovis vagy alsós csoport, heterogén alsós-felsős csoport…

Figyelembe kell vennünk, ha tanulási zavarral vagy fejlődési zavarral küzdő gyermek is van a csoportban, hiszen náluk a motoros ügyetlenség, és a mozgáskoordináció zavara is előfordulhat.

A játékot lejegyezte: Szeri-Füzi Réka