JÁTÉKRA FEL!

Szepesi Márta: Csapd az asztalt,érezd a ritmust!

A játék neve, címe: Csapd az asztalt,érezd a ritmust!

A játék pedagógiai célja: koncentráció fejlesztése, jobb-bal tudatosítása,

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Technikai igény: kör alakú asztal

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mivel a kezünket /ujjainkat használjuk,bemelegítésként megtornáztatjuk az ujjainkat mondókával!

A játék megnyitása, nyitánya: Remélem a mai játékunkban mindenki jól fogja érezni magát hiszen egy buliba megyünk,ahol szól a zene és táncolunk,testünk minden részével.A zene megállítása után 1. tapsra csak a fejünkkel,2. tapsra csak a lábunkkal, 3. tapsra csak a kézzel,4. tapsra már csak a kézfejünkkel táncolunk. Hiszen a mai játékunkban a kezünkre lesz nagy szükség.

A játék menete, játékszabályok:Egy nagy asztalt körbeülünk, és mindenki tenyérrel lefelé fordítva az asztalra helyezi mindkét kezét. Az egymás mellett ülők keresztezzék is a kezeket! (Tehát az asztalon a kezek sorrendje: én bal kezem, bal szomszéd jobb keze, jobb szomszéd bal keze, én jobb kezem). Egyikünk kezdésképpen ráüt egyet az asztalra, eztán a tőle jobbra lévő kéznek kell ütni, és így tovább. Ha valaki egyet üt, akkor továbbhalad, ha kettőt, akkor megfordul az irány. Aki elrontja (nem üt, vagy akkor üt, amikor nem kéne), leveszi a hibázó kezét az asztalról. Győztes, akinek mindkét keze legtovább az asztalon marad.

A játék lezárása: Győztes, akinek mindkét keze legtovább az asztalon marad.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Aki megnyerte a játékot zenét választhat és táncolhat:)

A játékot lejegyezte: Szepesi Márta