JÁTÉKRA FEL!

Szép-Bancsa Andrea: Mit visz a kishajó?

  1. A játék neve, címe: Mit visz a kishajó?
  2. A játék pedagógiai célja: Hallási differenciálás fejlesztése, rögzített hang automatizálása, több-kevesebb fogalmak tudatosítása, gondolkodás fejlesztése, kommunikáció fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nem szükséges
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy legalább három, különböző színből álló, papír kisvonat, meghatározott hangot tartalmazó tárgyképek
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A tárgyképek kiválogatása, hívókép előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Most vonatosat fogunk játszani, de nem akárhogyan!
  17. A játék menete, játékszabályok: A kisvonat képeket szállít, de nem akárhogy! Elöl, az első vagonban, azok a képek utaznak, melyek nevében elöl hallod az éneklő L hangot, hátul, az utolsó vagonban azok, melyeknek a nevében hátul hallod az éneklő L hangot! Ha se elöl, se hátul nem hallod az éneklő L hangot, akkor az a kép középen fog utazni! Ezek után mondom a kép nevét, a gyerek oda helyezi a képet, ahol a keresett hangot hallja. Az értékelés folyamatos! A végén megszámoljuk, hogy melyik vagonban hány kép utazik és megbeszéljük, hogy hol utazott a legtöbb ill. a legkevesebb kép.
  18. A játék lezárása: 15-20 játékkép után megtelik a kisvonat!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Folyamatos
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A rögzített hang automatizálását segíti, ha le is rakjuk a vonatról az utasokat! Ebben az esetben a gyerek mondja sorban a képek nevét, folyamatosan jelzem a helyes kiejtést! Másik lehetőség, ha nem tárgyképekkel játsszuk, hanem például korongokkal, babbal, üveggolyóval stb. A szabály ugyanaz, mint tárgyképek esetében, csak nem képet adunk a gyerek kezébe! A képek megnevése után le is tapsolható! Találós kérdéseket teszek fel, ki kell találnia melyik képre gondoltam, megnevezi, letapsolja!
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szép-Bancsa Andrea, (szepbancsaandrea@gmail.com)