JÁTÉKRA FEL!

Szenner Anita: Cicák egérre vadásznak

  1. A játék neve, címe: Cicák egérre vadásznak
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, összpontosítás, koncentráció, nagymozgások gyakorlása, közös cselekedtetés, egymásra figyelés
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét egymás testi épségének megóvására (persze ezt az Ő szintjükön mondom). Nagy kört alkotunk négyen, hogy be tudjon bújni az egérke.
  6. Résztvevők száma: 30+
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nincs, de a tornateremben mindent el kellett pakolnom, annyian voltunk ma.
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Tornaeszközök elpakolása, hogy minél nagyobb terünk legyen az egérkéknek a futásra, illetve mert ma elég sokan voltunk a csoportban.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Tornafoglalkozást tartottam és ez volt az általam egyik kitalált játék, az eszközök helyretételénél tudtak segédkezni a gyermekek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Körben állva, hogy jól lásson mindenki ismertetem a játékszabályokat, majd négyen kört alkotnak, minden körben áll egy egérke, középen a farkas. Így nyitunk.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden egérkének van egy házikója, melyet az általa körbeállt gyermekek egymás kezét fogva alkotnak. Mindegyik kör közepére bebújik egy egérke, kívül pedig áll a cica. A kör széléről figyelem a játékot és cserélgetem az egérkéket, hogy mindenki tudjon játszani. Tevőlegesen segítek nekik a játék közben. Amikor a cica elkiabálja magát, hogy ,,Egérkék ki a házból” – Akkor mindegyik egérkének el kell hagynia a búvóhelyét, egy kört kell szaladnia és beállni egy házikóba újra. A cica, azaz a kiáltó is bebújik valahová, így megint valaki kint marad, a cica nem fogott egeret. Ő lesz az új cica. Az új cica elkiáltja magát, az egérkék szaladnak és keresnek egy újabb házikót. Majd így folytatódik tovább, amikor már mindenki volt cica lecserélem az egérkéket a kört alkotó gyerekekre, hogy Ők is tudjanak szerepelni. Ha nehéz igazságot tenni az egyszerre odafutó gyermekek közt, akkor én mint játékvezető döntök, hogy melyik egérke érkezett be hamarabb a házikóba.
  18. A játék lezárása: Amikor már mindenki volt egérke és páran cicák is a játékot én zárom le, megdicsérem Őket, hogy milyen ügyesek voltak, aki gyors is volt azt kiemelten dicsérem, majd egy másik játék ismertetésével teljesen lezárom. Mi még ezzel a középső csoportos korosztállyal a játék élményéért játszunk, illetve versenyhelyzeteket is azért teremtünk, hogy a közösségi szellem összekovácsoljon minket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem az egész csoportot, megköszönöm a játékot és kiemelem a kimondottan ügyeseket, gyorsakat, figyelmeseket. Megkérdezem, hogyan érezték magukat játék közben, illetve azt is megkérdezem, hogy tetszett e nekik a játék. Jót nevettünk a játék alatt.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A továbbfejlesztésre jövő héten kerítek időt, ugyanis már kérték, hogy mikor játsszuk az egérkés játékot újra, viszont akkor akinek nincs házikója kiesik és új cicát választunk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Tevőlegesen kellett segítenem sokszor, mert egy házba több egérke is bebújt és volt ahol üres volt a házikó. A versenyszellem hevében a koncentráció hanyatlott egy idő után. Folyamatosan figyelnem kell a gyerekek testi épségére.
  22. Egyéb/megjegyzés: Játszottunk már hasonló játékot más szereplőkkel és mivel nekem is ismerkednem kell a csoporttal, mert két hete vagyok velük (Kolléganőm kilépett és ebbe a csoportba nem maradt óvónő, csak pedagógiai asszisztens, aki délelőtt nem lehet velük, így engem átraktak ebbe a csoportba.) Ezért gondoltam olyan játékra, amivel a közösségi szellemet erősítem bennük.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szenner Anita