JÁTÉKRA FEL!

Szendy Judit: Hatos-ABC

  1. A játék neve, címe: Hatos-ABC
  2. A játék pedagógiai célja: Tanult szókincs felelevenítése, gyakorlása
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játéktér elrendezésénél (padok összetolása) a sérülések elkerülése, a résztvevők kényelmes elhelyezése az összetolt padok körül.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: ABC papírlapon, dobókocka, toll
  12. Technikai igény: asztalok vagy padok
  13. Az előkészítés feladatai: A papírlapok elkészítése: szerkesztés, nyomtatás, sokszorosítás, kellékek beszerzése (dobókockák, tollak) teremrendezés
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékosok bevonása a játéktér átrendezésébe, tollak előkészítésébe.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Témának a nyári szünidőt választottam. A szünidei élmények felelevenítése (német nyelven).
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok elhelyezkednek a kialakított csoportok szerint az asztalok körül. Minden játékos kap egy papírlapot, amelyen a német ABC látható. Az összetolt asztalok közepére kerül 1 db dobókocka és 1 db golyóstoll. Aki hatost dob, elveheti a tollat és tetszés szerinti sorrendben elkezdheti a szógyűjtést a feladatlapján addig, amíg a csoportból valaki ismét hatost nem dob. Ekkor az újonnan hatost dobó játékos elveszi tőle a tollat és ő kezdheti el a saját szavai gyűjtését a szünidővel kapcsolatban. (Pl. Sonne, Eis, Meer, warm, Ferien…)
  18. A játék lezárása: A játékvezető lezárja a játékot (zenés változatban leállítja a zenét). A játékosok egyénenként összeszámolják a gyűjtött szavak mennyiségét. Az győz, aki a legtöbb szót gyűjtötte – felolvassa a listáját. A többiek kiegészítik az általuk gyűjtött szavakkal. (házi feladat: a lista kiegészítése)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezető felhívja a figyelmet a játék során tapasztalt szabálytalanságokra, esetleges durvaságokra. A tanóráin alkalmazott jutalmazási rendszerrel értékeli a csoportok győzteseit.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A./ a második dobókocka bevetése, ha egyiken hatos van, át kell adni a tollat. B./ zenére indul a játék, amikor leállítja a játékvezető, az éppen legtöbb szóval rendelkező játékos zsetont kap – a végén összeszámlálják
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatos monitorozás a játék időtartama alatt, a játék zavartalan menetének biztosítása (eszközök, fegyelem, játékszabályok), megfelelő időben a játék variálása (a monotónia elkerülése)
  22. Egyéb/megjegyzés: Alkalmazható a játékosok anyanyelvén és egyéb idegen nyelvi órákon is. Alkalmazható bármilyen tantárgy szabadon választott témakörében.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Szendy Judit