JÁTÉKRA FEL!

Szendéné Kuti Ildikó: 1.Plüsselkapó 2.Flúgos nyuszi nép

  1. A játék neve, címe: 1.Plüsselkapó 2.Flúgos nyuszi nép
  2. A játék pedagógiai célja: együttműködés erősítése, jó hangulat teremtése, közösségi érzés erősítése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a játszó terep felmérése, előforduló ágak felszedése
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: kötél, plüss nyuszi, két tál,műanyag tojások
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: az első játékhoz nincs előkészület, a másodikhoz eszközök előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a résztvevőket bevonom az eszközök előkészítésébe
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Néhány szóval elmondom közös játékunk célját, a szórakozás, vidámság fontosságát, különös tekintettel a jelenlegi helyzetre (koronavírus). Mindenkinek jó szórakozást örömteli pillanatokat kívánok.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. játék: Vidám nyuszi nép ( a játék a flúgos pingvin nép átalakított változata, a húsvéti ünnepkörhöz kapcsolódva) a játék menete: -kört alakítunk , úgy, hogy mindenkinek legyen elegendő mozgástere -a játékot egy kis dal bemutatásával indítom, amelyhez majd kapcsolódnak a továbbiakban,az egyre bővülő ,minél több testrészt megmozgató mozdulatutánzó feladatok -elénekeljük közösen is a dalt: Az erdőben él egy vidám nyuszi nép, boldogan henyél ,ha éppen nincs veszély -a továbbiakban arra kérem a játékosokat hogy nagyon figyeljenek rám, kövessék a mozdulataimat. -Nyuszik figyelem! jobbra néz, balra néz! (Az utasítás minden alkalommal ismétlődik) Egy játékos felteszi a kérdést: Vadász van? (Ezt a kérdést is mindig felteszi valaki) Abban az esetben ha nincs megy a dalolás, egyre bővülő mozdulatokkal, ha van vadász, a nyuszik megijednek helyet cserélnek a körben (erdőben). A mozdulatok , mozgások bővítésének menete: -jobb kéz nyuszi mancs mozgatása – mindkét kéz mozgatása -kezek és jobb láb – kezek, mindkét láb, -kezek, lábak, fenék-farkinca mozgatása -minden egyszerre és forgás 2. játék: Plüsselkapó játék menete: -Az előkészített eszközökből kialakítom a pályát, a játéktér közepén egy kötél, rajta egy pici plüss nyuszi -a résztvevőket két részre osztom, mindkét csapat számokat kap 1-3 -a két csapat játékosai,a kötéltől egyenlő távolságra helyezkednek el egymás mellett -A kiosztott számok közül mondok egyet, (1-3) ennek megfelelően fut egy-egy játékos és próbálja elkapni a plüss nyuszit.Az értékelés műanyag tojásokkal történik, mindkét csapatnak van egy kis kosara,az kap tojást,aki elkapja a nyuszit -Ha 0-t mondom mindenki fut és igyekszik megszerezni a plüsst -a játékot néhány kör után nehezítjük,a játékosok a kötélnek háttal állnak egymás mellett, és figyelnek – a játék addig tart amíg elfogynak a tojások – győztes,az a csapat, akinek több tojást sikerült gyűjtenie a kosarába,azaz több alkalommal sikerült a nyuszit elkapnia.
  18. A játék lezárása: Kihirdetem a 2. játék játék eredményét. A játékosoknak megköszönöm a részvételt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelem, megdicsérem a játékosokat,figyelmükért kitartásukért, ügyességükért. Elmondom, hogy nagyon jól éreztem magam, örömet jelentett számomra az együtt töltött idő.Érdeklődöm, hogy ki hogy érezte magát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mindkét játék átalakított, a húsvéti ünnepkörhöz kapcsolódik, a második játék során nehezítés is történt.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék folyamán fontos a balesetmentes környezet fenntartása
  22. Egyéb/megjegyzés: Az első játékban aktívan részt vettem, a másodikban a játékot irányítottam, menetét segítettem.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Szendéné Kuti Ildikó