JÁTÉKRA FEL!

Szeker Anikó: Állatkertek harca

  1. A játék neve, címe: Állatkertek harca (zoo fight)
  2. A játék pedagógiai célja: Az állatnevek tanulása (angolul)
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs szükség biztonsági intézkedésre a megfelelő méretű üres hely biztosításán kívül.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Pléd vagy valamilyen ponyva, ami felemelhető a két csoport közt, hogy ne lássák egymást; állat állarcok,
  12. Technikai igény: Nincs szükség technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő üres tér biztosítása egy 2×4-6 fős egymással elhelyezkedő csoport számára.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki készíthet/vásárolhat egy álarcot, amit aztán bedobnak a közösbe, hogy legyen miből húzni/választani.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt egyesével nevezzétek meg az állatokat, miközben felemeled az álarcokat, hogy mindenki jól lássa és már gondolkodhassanak, hogy melyiket szeretnék választani.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok egymással szemben állnak 2 csoportban Te egy segítővel tarthatod köztük a plédet/ponyvát, ami mögött felvesznek 1-1 álarcot. Ha elkészültek, megkérsz 1-1 játékost, hogy álljon a falhoz, a többiek pedig fordítsanak hátat. Ismerteted a további szabályokat. Háromra leengeditek a plédet és a szemben álló játékosoknak minél gyorsabban ki kell mondaniuk a másik állat nevét. Amelyik gyorsabb, megnyerte a csoportja számára a másik állatot. Ha téveszt valaki, neki kell átmennie a másik csapathoz. A cél, hogy az összes állat egy állatkertbe kerüljön. A következőkben megadom a teljes játékleírást 2 másik játék átdolgozott változatával együtt (ha már előre megírtam 🙂 Játékleírás: Zoo Fight/Állatkertek harca (Ponyvás névtanuló átdolgozása) Az állatneveket fogjuk gyakorolni angolul. Ehhez hoztam magammal állatjelmezeket. Nézzük meg gyorsan, mik ezek. Felemelem őket, mondjátok ki a nevüket angolul és már szemezhettek is velük, melyiket szeretnétek felvenni  2 csoportban fogunk játszani. A 2 csoport 1-1 állatkertet szimbolizál, amik bővülni szeretnének, tehát megnyerni maguknak annyi állatot a másik csoportból, amennyit csak lehet, illetve felszámolni a konkurenciát. Most falat húzunk (2 segítő) a 2 állatkert közt és mindenki válasszon és vegyen fel egy álarcot/maszkot. Most, hogy mindenki kész, egy –egy állat álljon közvetlenül a falhoz, amit utána a segítők 3-ra leengednek. A feladat az, hogy a kerítésnél álló 2 állatnak minél gyorsabban ki kell mondani a vele szemben álló másik állat nevét angolul. Amelyikőtök gyorsabb, az megnyeri a másik állatot a saját csapata/állatkertje számára. Ha valaki eltéveszti a megfelelő állatnevet, neki kell átmennie a konkurenciához. Az a csapat győz, amelyik az összes szemben álló állatot meg tudja nyerni a saját állatkertje számára. Egymást követő játékok: 1. Kösz, jól vagyok / I’m fine. (Hettyen –pitty átdolgozva) Az oldott hangulat megalapozására. A kör közepén bekötött szemmel ülőt körbejárják, oda-vissza, futás, ugrálás, lábujjhegy, stb. angol utasítások alapján. STOP-ra, aki alőtte áll meg, az ölébe ül. Kérdés: How are you? Válasz: Fine 2. Repülő állatok/Flying animals (Kinél van a plüss?) Állatnevek, "with" szerkezet gyakorlása. „The dog isn’t with me. It’s with X. „ 3. Zoo fight (lsd. fentebb: Játékleírás) További állatnevek gyakorlása.
  18. A játék lezárása: Mivel a cél az állatnevek gyakorlása volt, így elismételhetitek, hogy milyen állatok vannak végül az új, győztes állatkertben.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönd meg a részvételt, esetleg jutalmazhatod a játékosokat egy kis banánnal, almával, ha már állatkerteset játszottatok 🙂
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Magasabb szintű nyelvtanulókkal az állatok megnevezése helyett lehet az a feladat, hogy egy olyan gyümölcsöt, vagy más táplálékot nevezzenek meg, amit a velük szemben álló állat fogyaszt. Azt is választhatjátok, hogy milyen tevékenységet tudnak végezni az állatok (ugrik, repül, mászik,…) Ezeket érdemes előtte összegyűjtened és akár velük is átbeszélni, ötletelni a játék megkezdése előtt.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes fokozatosan ismertetni a szabályokat, figyelni, hogy cseréljék esetleg az álarcokat egymás közt a csoporttagok, vagy az éppen "nem játékban lévők" hátat fordítsanak az álarcukkal a másik csoportnak.
  22. Egyéb/megjegyzés: Élvezték a játékot, de a felnőtteknél figyelni kell a megfelelő méretű álarcokra, hogy ne legyenek annyira kicsik, hogy ne lássanak ki a szemnek szánt lyukakon.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szeker Anikó