JÁTÉKRA FEL!

Székelyné Halász-Szabó Mónika: Varázspálca Meseszövés Éneklő tuli

  1. A játék neve, címe: Varázspálca Meseszövés Éneklő tuli
  2. A játék pedagógiai célja: A gyermekek beszédértésének és nyelvi-kommunikációs képességének fejlesztése.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: terem akadálymentesítése, szőnyeg feltekerése
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: papírlapok, ceruza, labda, színes papírtulipánok, magnó
  12. Technikai igény: áram, magnó
  13. Az előkészítés feladatai: eszközök előkészítése, terem akadálymentesítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: minden kisgyerek, aki szeretne játszani és motivált
  16. A játék megnyitása, nyitánya: /ezeket a játékokat én egy borongós, esős időben játszottam a gyerekekkel. A 3 játék egymásra épül, persze külön-külön is játszható/ Keretmesével indítottam: Ha kinézünk az ablakon, azt látjuk, hogy esik az eső, borult az égbolt! Képzeljétek, hogy ez egy gonosz boszorkány műve! Nekem az a javaslatom, hogy a varázspálcánkkal (ceruza) varázsoljunk egy gyönyörü napsütéses tavaszi képet, amellyel előcsalogatjuk a tavasztündért tündérországból, hátha meghozza számunkra a várva-várt jó időt!
  17. A játék menete, játékszabályok: Keretmese után mindenki választ magának papírt és varázspálcát, majd egy asztalnál elhelyezkedik. Ezután hallás utáni rajzolás-varázslás következik. Különböző instrukciók segítségével rajzolnak a gyerekek. Ha elkészültünk, közösen megnézzük a kész rajzokat és összehesonlítjuk. Majd a szőnyegen körben ülünk, mindenki maga elé teszi a rajzot és próbálunk egy mesét kitalálni a papíron szereplő elemek felhasználásával. Akinek gurítjuk a labdát, ő fogja folytatni a mesét tovább. Miután a mesét készre szőttük, mozgunk egy kicsit a zenélő tulipánok között. Különböző színű tulipánok vannak a kezemben, melyek felmutatásával bizonyos mozgásformát kell elvégezni pl: leguggolni, kört alakítani, megállni stb. Futkározás közben szól a zene, ha lehalkul, akkor kell figyelni a tulipánt, milyen színű van a magasban.
  18. A játék lezárása: Légző gyakorlat.. lufiemberke
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Beszélgetés, ki hogyan érezte magát a játékok közben…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A rajzelemek csökkenthetők illetve bővíthetők a gyerekek életkorához igazítva. A tulipánok számára is ez vonatkozik.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Barátságos, gyermekszerető, vidám, pozitív legyen a kisugárzása.
  22. Egyéb/megjegyzés: KÖSZÖNÖM A LEHETŐSÉGET!
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Székelyné Halász-Szabó Mónika