JÁTÉKRA FEL!

Székely Pálné

„A mese előkészítése során kiválasztom az egyik főszereplőt úgy, hogy a többiek ne tudják kit választottam, és ismertetem vele a feladatát. A teremben körbe rakom a székeket, hogy megfelelő legyen a helyszín a meséhez és a játékhoz egyaránt. Kedves Gyerekek! Kérlek benneteket, hogy üljetek körbe. A mai napon a Népmese Napja alkalmából egy mesét fogtok hallani. A mese címe: A tizennégy fejű sárkány és a királyfi Hamarosan elkezdem a mese felolvasását, de előtte néhány dolgot szeretnék a figyelmetekbe ajánlani. A történet közben a ti segítségetekre is szükségem lesz, ezért kérlek benneteket, hogy nagyon figyeljetek! Egyszer volt egy királyfi. Egy szép napon azt mondta az édesapjának: -Édesapám szeretném megtalálni, a világ legszebb királylányát. -Menj fiam, békével! Válaszolta az édesapja. Ment ment a királyfi, hegyen-völgyön át. Mindenütt a világ legszebb királylányát kereste. Sok-sok emberrel találkozott útközben. Volt aki jó tanáccsal látta el, de sajnos volt olyan is, csak félrevezette. Hosszú és fárasztó út után, egyszer csak végre megérkezett a világ legszebb királylányának a kastélyához. Ott egy nagy nehézségbe ütközött. A királylányt egy tizennégy fejű sárkány tartotta fogva, akit le kell győznie a királyfinak, a következő feladattal. Itt jön a ti szerepetek, ti lesztek a tizennégy fejű sárkány. Azt szeretném kérni, hogy folyamatosan keressétek egymás tekintetét. Felváltva nézzétek a játékostársaitok szemeit, de az nem baj, ha a játékostársatok éppen akkor nem az ti szemeitekbe néz. A királyfi feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a sárkány (játékos) vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a kiválasztott játékos rákacsintott az kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a kacsintó, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a kacsintó nyert. Hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha pedig lefülelik, akkor a többiek nyernek. Így lesz legyőzve a tizennégy fejű sárkány és így találja meg a győztes királyfi a palotában világ legszebb királylányát. Nagyon köszönöm a segítségeteket, mert veletek együtt megtalálhattuk a világ legszebb királylányát!”

Székely Pálné
Célcsoport: 5-9