JÁTÉKRA FEL!

Szeghalminé Púr Barbara: Csita

  1. A játék neve, címe: Csita
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek a játékok által szeressék a testnevelés órát. Az állatok szeretetére, védelmére való nevelés. (arany piszeorrú majom, mint veszélyeztetett állat)
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Futás közben figyeljenek saját és a társaik testi épségére. Figyeljünk arra, hogy a gyerekek mindhárom szerepben kipróbálhassák magukat, ha nem is ugyanazon az órán, de a legközelebbi játék alkalmával.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Csita a plüss állat; Díszlethez: ketrec, álarcok, tál, fejdísz
  12. Technikai igény: A Játékhoz nincs szükség technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A tornateremben kikészítem a kellékeket úgy, hogy azok ne akadályozzák a gyerekeket a futásban.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Megkérhetünk néhány gyereket, hogy ők tegyék a megfelelő helyre a kellékeket, ezáltal felkeltjük az érdeklődésüket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megkérdezem, hogy szeretik e az állatokat? Beszélgetünk arról, hogy mitől lehetnek veszélyeztetettek az állatok. Hogyan figyelhetünk rájuk, hogyan kell bánni velük, védelmeznünk kell őket, hogy minél tovább éljenek a Földön. Elmondom, hogy több veszélyeztetett állat is él a Földön, ezek közül a mi kis szereplőnk egy arany piszeorrú majom, akit Csitának hívnak.:) Csitára orvvadászok vadásznak, akik ketrecbe akarják zárni, rosszat akarnak neki. Az állatvédők pedig csak azért szeretnék őt megfogni, hogy megvizsgálhassák, hogy egészséges e, mert ha igen, akkor elengedik, ha nem, akkor meggyógyítják és utána engedik el, vagyis ők jót akarnak neki, de Csita az állatvédőktől is fél, ezért menekül előlük is.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az osztályt 3 csapatra osztom. A terem egyik sarkában lesz az egyik csapat, akik egymás mögött (oszlopban) sorakoznak. A terem másik sarkában lesz a másik csapat, akik szintén egymás mögött (oszlopban) sorakoznak. A két csapattal szemben a tornaterem másik oldalán, középen helyezkedik el a 3. csapat. Az egyik sarokban lévő csapat első embere lesz az orvvadász, a másik csapat első embere az állatvédő, a 3. csapat első embere pedig Csita anyukája/apukája Csitával a nyakában, tehát egyszerre 3 játékos játszik. Sípszóra az orvvadász és az állatvédő is elkezdi kergetni Csitát. 1 perc áll a rendelkezésükre, hogy elkapják. Ha az állatvédő kapja el, akkor a menhelyre viszi, ahol megvizsgálják. Ha az orvvadász kapja el, akkor sajnos ketrecbe kerül. Ha nem tudják elkapni Csitát, akkor örömében hangot ad ki, amikor megnyomjuk a hasát.  Ezután következik minden csapatból a 2. játékos, majd a 3. stb.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha mindenki sorra került. Az a cél, hogy az állatvédők kapják el Csitát, nem pedig az orvvadászok.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megköszönöm a részvételt, megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat a szereplők bőrében, mit tanultak belőle.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más állattal is lehet játszani a játékot pl. orrszarvú, bivaly, hiúz, farkas.(álarc segítségével)
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szeghalminé Púr Barbara