JÁTÉKRA FEL!

Szeder Katalin: Répagyűjtő

  1. A játék neve, címe: Répagyűjtő
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők együttműködésre ösztönzése, koncentrálóképesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: megfelelő távolságra kell a székeket helyezni, hogy ha játék közben helyet szeretnének cserélni, legyen hol elférni anélkül, hogy a többi társat zavarnák játék közben, valamint a bíró(k)nak szabad hely a körbejáráshoz
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: szék (a játékosok számának fele), papírból elkészített répák
  12. Technikai igény: székek csupán 8 2 játékosnak 1 db
  13. Az előkészítés feladatai: Tanterem átrendezése, játékrépák székekre helyezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a kellékek (répák) elkészítése játék előtt, ezek székekre helyezése, terem átrendezése, bírók kijelölése
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ma játszani fogunk.A játékból megtudjátok, hogy hogyan lesz valakiből felnőtt nyuszi. Kerettörténet: Kis nyuszik vagytok. A játék során egyre nagyobbak lesztek. Páronként egyikőtök előbb válik nagy nyuszivá, mint a másik. Kérdés csupán az, hogy kiből lesz először felnőtt nyuszi. Ehhez összesen 4 répát kell szereznetek.
  17. A játék menete, játékszabályok: Minden székre 4 répát tettem.Cél: szerezzetek magatoknak 4 répát! Ezt úgy lehet elérni, hogy odamentek 1 társatokhoz és játszatok vele egy NYUSZI-PUSKA-RÉPÁT.( egy szék előtt)/ nyuszi: 2 fület mutatok ujjammal(V betűt), répa: mutatóujjammal felfelé mutatok, puska: társ felé mutatok mutató ujjammal. nyuszi megeszi a répát,puska lelövi a nyulat, répa eltömíti a puskát/ Csak akkor vehettek el egy répát, ha nyertek. Ki kell a székekre lerakott répák közül egyet választani, majd előrébb tenni, hogy lássátok melyikért játszatok.(próbajáték jön 1 párossal) Felvenni kizárólag jobb kézzel lehet. Bal kézzel nem szabad felvenni.Amelyikőtök nem nyert, az a feladata, hogy ezt megakadályozza, mégpedig úgy, hogy bal kezével az aktuális répát letakarja. Amennyiben ugyanazt mutattátok ( a NYUSZI-PUSKA-RÉPA során), akkor a játékot meg kell ismételni. Ha 2-2 répát szereztetek, kérnetek kell a játékvezetőtől még répákat. Ha sikerül felvennetek a répákat, zsebre kell tennetek. Egyre nagyobb nyuszik lesztek: az 1. répa megszerzése esetén bölcsődés, a 2. után óvodás, a 3. után iskolás, s a 4. répa megszerzése után felnőttetek, s ezzel a játékot megnyertétek. Az 1. párosban aki nyer, ő az első nyertes, de a játék a többi páros számára folytatódik. Aki nyer odamegy a játékvezetőhöz, aki gratulál s kinevezi bírónak. Feladata: segítse a szabályos játék lebonyolítását.Játék közben lehet párt cserélni.
  18. A játék lezárása: A játék akkor ér véget, amikor az utolsó párosban valaki megnyeri a játszmát.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Gratulálok a nyertes játékosoknak. Megköszönöm a részvételt mindenkinek. Megköszönöm, hogy becsületesen játszottak. Megkérdezem tetszett-e. Ha nem, miért nem, illetve mely elemét cserélnéd ki, s mire.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Szerintem tovább lehet játszani a vesztes játékosokkal.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell arra, hogy ne vesszenek össze, ki nyúlt érte előbb, illetve letakarta-e már a vesztes a répát. A játék hevében nagyot csapnak a nyereményre. illetve egymás kezére.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szeder Katalin