JÁTÉKRA FEL!

Szeder Annamária: Plüsselkapó szófajokkal

  1. A játék neve, címe: Plüsselkapó szófajokkal
  2. A játék pedagógiai célja: Tanult ismeretek felelevenítése, elmélyítése. A szófajok gyakorlása.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megbeszéljük, hogy figyeljenek egymásra, nehogy összekoccanjanak, amikor hajolnak a plüssért, vagy meg ne botoljanak a kötélben. Sima terepen játszunk.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Kötél (hiányában kréta, amivel felrajzolható a talajra egy egyenes vonal), plüss, kártyák: ige, főnév, melléknév,számnév, névmás felirattal
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Sima terepet keresek, ahol biztonságosan tudunk játszani. Kirakom a kötelet vagy felrajzolom a vonalat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Hozhatják a saját plüssüket amivel szívesen játszanak.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Két csapat kialakítása választással. Elhelyezkedés a kötél két oldalán, egyenlő távolságban a kötéltől. A játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A két csapat elhelyezkedik a kötél két oldalán, egyenlő távolságra a kötéltől. A kötél közepére teszem a plüsst. Minden csapattag húz egy kártyát, amin ige, főnév, melléknév, számnév vagy névmás felirat van. Innentől erre a szófajra kell figyelnie. Én a kötél végéről irányítom a játékot. ~Aki meghallja a saját szófajának nevét, az a játékos futhat és próbálja elkapni a plüsst. Akinek ez sikerül, szerez egy pontot a csapatának. ~Ha jól megy a játék, nehezítek a feladaton. Már nem a szófaj nevét mondom, hanem különböző szófajú szavakat, amiről el kell dönteni, kihez tartoznak. Ha például a labda szót mondom, a főnév kártyát húzók futnak a plüssért. Ha a játszik szót hallják, az ige kártyások versenghetnek, és így tovább… Szintén 1 pont annak a csapatnak a jutalma, ahol először kapják el a plüsst.
  18. A játék lezárása: Addig játsszuk, amíg élvezik a gyerekek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Folyamatosan dicsérem a gyerekeket, a csapatok pedig gyűjtik a pontokat. A játék végén megbeszéljük, ki hogyan érezte magát, van-e esetleg ötletük másként játszani.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játszhatunk úgy is, nehezítve a feladatot, hogy ha valaki elvéti, mikor veheti fel a plüsst, (például a megy szónál a melléknevet húzó kapja el a plüsst) az kiesik. Ilyenkor az a csapat nyer, amelyikben több játékos marad.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Használom a fokozatosság elvét, egyre nehezítve a játékon. Ügyelek a biztonságra.
  22. Egyéb/megjegyzés: Negyedikesekkel játszottam. A játék tovább tartott, mint előre elterveztem, mert annyira élvezték, hogy észre se vettük, mennyire elrepült az idő.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szeder Annamária