„Mivel az osztályomba 16 fiú és 6 lány jár ( a lányokat pedig fiúsította a többség) a keretmesém szereplői indiánok és egy cowboy. Az indiánok közé álruhában befurakodott egy cowboy. Az indiánoknak az lesz a feladatuk, hogy kitalálják, ki a cowboy. Minden játékos húz egy kártyát. A kártyákon indiánfejdísz van, egyen pedig cowboykalap. A játékosok üljenek körbe és mindenki váltásra nézzen a többiek szemébe. A kalapot húzó játékos feladata az lesz, hogy rákacsintson a többiekre úgy, hogy csak az a játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a kiválasztott játékos rákacsintott az kiesik a játékból. Ha valaki észreveszi, hogy ki a kacsintó,azaz a cowboy, akkor azt jeleznie kell, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már három játékos sejti, hogy ki a cowboy, akkor nekik egyszerre kell rámutatniuk arra a játékosra, akire gyanakszanak. Ha nem ugyanarra mutatnak rá, akkor mindhárman kiesnek a játékból. Ha mindannyian ugyanarra mutatnak, akkor az a játékos esik ki, akire rámutattak (akkor is, ha nem ő a kacsintó). Ha a kiválasztott játékossal együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a cowboy nyert, hiszen már nem lesz három résztvevő, aki gyanakodna. Ha a pedig lefülelik, akkor az indiánok nyernek. Ez a csoportomnak szánt keretmese.”
Szeder Annamária
Célcsoport: 5-9 év