JÁTÉKRA FEL!

Szecsei Zsanett: Hettyen –Pitty játák alapján átírt játék címe: Ki a kakukktojás?

A játék neve, címe: Hettyen –Pitty játák alapján átírt játék címe: Ki a kakukktojás?

A játék pedagógiai célja: Új játékot tanulnak, érezzék jól magukat, együtt tudjanak játszani, szokjanak össze, barátkozzanak, fogadják el egymást.

A játék jellege: Bizalmi

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Körbe teszem a székeket, és mivel ismerem a gyerekeket, tudom, ki szokott rajta billegni, és erre figyelek. X szorongó gyermek, ha szeretne jönni, játszani, akkor ő segít megszámolni a gyerekeket a játék elején, hogy mindenkinek jusson szék, esetleg eggyel kevesebbet teszek le, hogy ő segíthessen.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: székek, kendő

Technikai igény:

Az előkészítés feladatai: Székek kipakolása

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék önkéntes, az jön, aki szeretne. Mozgásos játékkal kezdek, mivel a választott játékhoz le kell ülni.

A játék megnyitása, nyitánya: Elmondom nekik, hogy egy új játékot fogunk játszani. Kerettörténet: A kakukk egy olyan huncut madár, hogy jobban szeret csavarogni, mint a tojásokra vigyázni. Ezért úgy gondoskodik a kicsinyeiről, hogy más madár fészkeibe rakja le a tojásokat. Van olyan, hogy 25 fészket is meglátogat, amibe 1-1 tojást rak.

A játék menete, játékszabályok:Választunk egy madárszülőt, akinek bekötjük a szemét, egy kakukkfiókát az ölébe ültetünk. Megfoghatod a vállát, és ki kell találnod ki lehet az. Kérdezd meg:Adj egy hangot kismadár!(háromszor kérdezhetsz) A kis fióka válaszol, de csak annyit, hogy:kakukk! A kis fióka elváltoztathatja a hangját, hogy ne ismerjék fel. Ha kitalálta, a fióka lesz az új madárszülő.

A játék lezárása: Figyelem, hogy szeretne e még valaki madárszülő lenni, mivel elég aktívak a gyerekek, várható, hogy valaki szeretné, ha többször bekötnénk a szemét. Ha ez teljesült, egy mozgásos játékot ajánlok fel.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: (Úgy látom, minden fiókát felismert az anyukája) mindenkit egyenként megdicsérek, az aktivitását, ha nem vállalt szerepet a segítségét.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A cél: Ha a fiúk és a lányok gyakran külön játszanak, ilyenkor játszanám, hogy fogadják el egymást. Keretmese: A szomszéd királynak sok lánya van. Jöhetnek a lovagok, akik próbát tehetnek. Ha bekötött szemmel kitalálod melyik lányt ültettük az öledbe, tiéd lehet a királylány keze. Lehet Hettyen-Pitty is a kérdés és a válasz, mint az eredeti játékban, vagy tapintás alapján próbálkozhatnak a lovagok.

A játékvezető speciális feladatai: A kinti zajokat ki kell szűrnöm, olyan helyet választok. Mindenképpen önkéntes legyen a játék, van, aki nem szeretne szerepet vállalni az új játéknál, így lehetőséget adok neki, hogy mint szemlélődő részt vegyen a játékban, így tudni fogja a legközelebbi játéknál a szabályokat, és magabiztosabb lesz.

A játékot lejegyezte: Szecsei Zsanett