JÁTÉKRA FEL!

Szatmári Erika: Fejedelmi lakoma

  1. A játék neve, címe: Fejedelmi lakoma
  2. A játék pedagógiai célja: figyelemkoncentráció, ügyességfejlesztés, szórakoztatás
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelemfelhívás az esetleges összeütközésre helycsere során.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: királyi korona
  12. Technikai igény: eggyel kevesebb szék, mint ahány játékos játszik
  13. Az előkészítés feladatai: padok eltolása, székek kör alakban rendezése, korona előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a játékosok segítenek az ideális helyszín berendezésében (padok, székek elrendezése)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Elmesélem a játékosoknak, hogy egy ügyességi játékot fogunk játszani, amelyhez nagyon figyelniük kell az elhangzott információkra. Kerettörténet: Élt Zabafalván egy király, aki nagyon szeretett enni. Kedvencei voltak a fácánleves, a báránysült és a héjas krumpli. Ehhez finom bort is fogyasztott. Az alattvalói, akik ti lesztek ,szerettek a kedvében járni és mindig a kedvenceit készítették. Az elhangzott ételnevek közül mindenki döntse el, hogy melyik ételt kínálná a királynak!
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékhoz szükségünk van egy királyra, akit kiszámolóval választok ki: "Hol volt, hol nem volt, egy birodalom, ahol Te vagy a király! A király fejére rákerül a korona, és beáll a kör közepére. Az alattvalók körben leülnek a székekre és a következőt kérdezik: -Mit fogyasztanál felséges királyom? A király feladata, hogy kimondja a neki tetsző étel nevét. Ha az alattvalók meghallják azt az ételnevet, amelyet előzetesen kiválasztottak, fel kell állniuk, és át kell ülniük egy másik üres székre. Ugyanakkor a királynak is helyet kell foglalnia egy üres széken. Ha ez sikerül, a hely nélkül maradt játékos lesz a király, az ő fejére kerül a korona és ő kívánhat tovább. Ha a király nem enni, hanem inni szeretne, méghozzá egy jó kis bort, akkor mindenkinek helyet kell cserélnie, de a szomszédos székre nem ülhet!
  18. A játék lezárása: A játékot addig játszuk, amíg a játékosok jól érzik magukat benne, és minél többen kipróbálhatják a király szerepét is.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A részvétel megköszönése, a játékosok megdicsérése, egymás megtapsolása.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bonyolíthatjuk a játékot több étel- és italnévvel, hogy még jobban kelljen koncentrálniuk a játékosoknak!
  21. A játékvezető speciális feladatai: szabályok ismétlése, ha szükséges, balesetvédelemre felhívás
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekek nagyon élvezték a játékot és igazán felszabadultan játszottak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szatmári Erika