JÁTÉKRA FEL!

Szászné Tihanyi Beáta: Szembekötős játék

  1. A játék neve, címe: Szembekötős játék
  2. A játék pedagógiai célja: ügyesség fejlesztése, emlékezet fejlesztése, csoport közösségi életének fejlesztése
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét felhívni,hogy figyeljenek a párcserénél a szembekötős gyerekre, nehogy elessen.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: kendő, reklámplakátok a táblán
  12. Technikai igény: minden játékosnak egy szék
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése, körben székeket letenni, táblára reklámplakátokat feltenni
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Otthoni munka reklámplakátok készítése bármilyen reklám ,hirdetés alapján, képek felragasztása vagy rajzolása
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az emberek naponta kb. 500 reklámot, hirdetést látnak. A mai játék is ezzel kapcsolatos lesz. Elmondom a játékszabályokat. Játékra fel!
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek székeken. A kör középére kiválasztok egy gyereket, akinek bekötöm a szemét kendővel. A többi gyereknek mutatok egy számot a kezemmel ,úgy , hogy ne hallja meg a kör közepén álló gyerek. Mindenkinek meg kell jegyeznie a számát.Utána mondok két számot. Azoknak a gyerekeknek , akiknek a számát mondtam,helyet kell cserélniük úgy, hogy ne kapja el a szembekötős gyerek. Ha nem kapott el senkit, akkor folytatódik a játék. Ha elkapott egy gyereket, annak a gyereknek el kell mesélnie, hogy milyen plakátot készített,vagyis nem szabad kimondani,hogy mit reklámoz a plakátja. A többieknek kell kitalálni, hogy melyik plakát az övé. A plakátot levesszük a tábláról. Akit megfogott a kör közepén álló gyerek, most annak kötjük be a szemét. Új számokat adunk a gyerekeknek.
  18. A játék lezárása: A végén , ha maradt plakát a táblán, megkérdezzük , hogy kié maradt fent.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok megdicsérése, a részvétel megköszönése. Megkérdezni, hogyan érezték magukat a gyerekek, mit tanultak belőle
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A gyerekeknek meg kell jegyezniük, hogy melyik plakátot ki készítette.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat fokozatosan ismertetni, hogy mindenki számára érthető legyen.Figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: Az eddigi tapasztalatok szerint a résztvevők szeretik ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szászné Tihanyi Beáta