A játék neve, címe: 1,2,3 Csapó!
A játék pedagógiai célja: Koncentráció, gyorsaság fejlesztése.
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét felhívni, hogy helyváltoztatásnál (játékostárs megkerülése) figyeljenek saját és társaik testi épségére, figyeljenek egymásra.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: kártyalapok
Az előkészítés feladatai: Szabad helyet biztosítani (teremben padok falhoz helyezése), középre helyezett asztalra (székre, padra, bőröndre, …) kártyalapok elhelyezése hátlappal felfelé.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: ha teremben játsszuk, annak előkészítése, kártyalapok előkészítése, akár kártyalapok keverése.
A játék megnyitása, nyitánya: Filmek készítésénél a Csapó! elhangzása után kezdődik az akció. Most kipróbálhatjátok, ti is tudtok-e olyan gyorsan reagálni, mint a színészek, amikor indul a felvétel.
A játék menete, játékszabályok:Álljátok körbe az asztalt (széket, …)! Én oldalt állok, úgy, hogy mindenki jól hallja, amikor indítom a játékot. Látjátok, az asztalon kártyalapok vannak, hátlapjukkal felfelé. Amikor elhangzik az 1,2,3 Csapó!, amilyen gyorsan csak tudsz, csapj le egy lapra és vedd a kezedbe! Bármelyik lapra lecsaphatsz, kivéve a hozzád legközelebbire! Ha kezedben a lap, kerüld meg a melletted állót! Vigyázz, ő is igyekszik megkerülni valakit! Sőt, téged is biztosan meg szeretne kerülni valaki! A feladatod az, hogy te tudd minél hamarabb megkerülni egy társadat! Ha ez sikerült, kiáltsd azt hogy Kész!, és a kártyalapot emeld a magasba! Ekkor mindenki megáll, már nem kell tovább próbálkozni. Akinek nem sikerült megkerülni valakit, dobja vissza az asztalra a kártyát! Aki elvégezte feladatát, tartsa magánál azt!
A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor valakinek először gyűlik össze 3 kártyalap, így ő lesz a győztes.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Köszönöm a részvételt, nagyon ügyes volt mindenki! Hogy éreztétek magatokat? Milyen tapasztalattal gazdagodtatok?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. Akinek sikerült megkerülni valamelyik társát, annak a következő körben nem kell csapnia, viszont akadályozhatja a többieket. 2. Feladatkártyákkal játszunk. Minden kör után a nyertes a kezében levő kártyán szereplő feladatot felolvassa és azt kell a csoport minden tagjának elvégeznie. (Pl.: járjátok el az esőtáncot; ugráljatok körbe a teremben, közben karjaitokkal repkedjetek; tipegjetek körbe a teremben, közben körözzetek karjaitokkal és mondjátok a következőt: kiemelkedő egyéniség vagyok, a fasorban sem vagytok hozzám képest!; ….)
A játékvezető speciális feladatai: Először próbakör, majd egyre gyorsabban indítani a játékot. Figyelni a játékosok testi épségére.
A játékot lejegyezte: Szász Tünde