JÁTÉKRA FEL!

Szarvasné Dobi Mária: Hányat ütött az óra?

  1. A játék neve, címe: Hányat ütött az óra?
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek személyiségének fejlesztése, ezen keresztül mozgásfejlesztés, reakcióképesség és gyorsaság fejlesztése.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a gyerekek figyelmét a maguk és társaik testi épségének megóvására
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Zsámoly, babzsák.
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Előkészítem a szükséges eszközöket, zsámolyokat, babzsákokat.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékhoz szükséges eszközök előkészítése a gyerekekkel, illetve, amennyiben a tanteremben kerül sor a játékra a gyermekek segítségével teremrendezés.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyermekek csoportokra osztása és a játék szabályainak, menetének ismertetése, megbeszélése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A tanulókat 5 fős csoportokra osztjuk. Minden csoportban a csoport létszámának megfelelően beszámozzuk a tanulókat. A gyerekeket oszlop alakzatba állítjuk. Az oszlopoktól kb. 10 m-re elhelyezünk egy zsámolyt, rajta egy babzsákkal. A zsámoly mögé minden oszloppal szemben felállítunk egy tanulót. Ő lesz az óra. A tanár hangosan kérdezi: Hányat ütött az óra?. Az órának kijelölt tanuló számolni kezd és közben minden számnál tapsol. Amikor az általa előre kiválasztott számhoz ér akkor hirtelen leguggol. Amikor ez megtörténik az a számú tanuló,akinek a száma kimondása után az órát játszó tanuló leguggolt, kifut az oszlopból felkapja a babzsákot és magasba emeli. Aki a leghamarabb végrehajtott a feladatot, az a következő körben az óra szerepét fogja betölteni. Az a tanuló aki pedig az óra volt az természetesen beáll abba az oszlopba, ahonnan az új órát játszó tanuló érkezett. Fontos, hogy az órát játszó tanuló hangosan számoljon. Az oszlopokból pedig csak a leguggolás után indulhatnak a gyerekek.
  18. A játék lezárása: Az a csapat győz, aki több pontot gyűjtött.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az értékelés eredményhirdetéssel, a jutalmazás tapssal és piros ponttal történik.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A sima futás helyettesíthető másmilyen mozgással is pl. szökdeléssel vagy pókjárással.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető a tanár, aki hangosan kérdezi: Hányat ütött az óra?
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szarvasné Dobi Mária