JÁTÉKRA FEL!

Szarka Gáborné: Királylabda

  1. A játék neve, címe: Királylabda
  2. A játék pedagógiai célja: – Logikai gondolkodás fejlesztése. – Csapat szellem erősítése, önfeláldozásra nevelés. – Szabályokra nevelés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a játékosok figyelmét az esetleges balesetek veszélyeire.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Labdák, két zsámoly, pad.
  12. Technikai igény: Padok a játéktér elválasztásához.
  13. Az előkészítés feladatai: A játékteret paddal két részre osztjuk, melyek leghátuljában középen elhelyezünk egy-egy zsámolyt. A zsámolyra elhelyezünk olyan méretű labdát, mely a gyerekek képességeinek megfelel. Ezek a labdák lesznek a királyok. A csapatok a két térfélen helyezkednek el.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A csapatokat úgy kell összeállítani, hogy az erőviszonyok egyensúlyban legyenek de a gyerekek akaratát figyelembe kell venni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Szabályok ismertetése és a kezdő csapat kisorsolása. Kijelölt csapatokat térfelekre osztjuk még egyszer felelevenítjük a játékszabályokat és kezdjük a játékot.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egyszerű kidobó játékot játszatunk, de kétféleképpen győzhetnek a csapatok: elfogyasztják az ellenfél csapatát, vagy ledobják a királyt és ebben az esetben a játék azonnal véget ér. -A királyt lehet védeni, de ha nem tudják elkapni a labdát, akkor természetesen kiesnek, hiszen az találatnak számít. Óriási taktikai harc is ez, hiszen a gyereknek dönteni kell a saját esetleges kiesésük (önfeláldozás) vagy a csapat vesztése árán. -Az eltalált játékos kiesik -A játék azonnal véget ér a király halála esetén: így jól érvényesülhet a „Soha ne add fel!” szlogen, amelyre a gyerekeket nevelem, hiszen egy játékos is győzhet egy egész csapat ellen, ha elég ügyes.
  18. A játék lezárása: A játék végén a pozitívumok és a negatívumok kiemelése. Eredmény hirdetés.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes csapat elismerése. A győztes csapat sportszerű győzelem ünneplésének erősítése. A vesztes csapat kudarc élményének feldolgozása.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot variálhatjuk a király helyzetének, magasságának változtatásával, a király méretével is. Variáció lehet ha a győztes és a vesztes csapatok egymás ellen játszanak de a végén a győztes és vesztes csapatok is lehetnek együtt a másik ellen.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok betartatása, a kiesett gyerekek kivonása a további játékból. A játék tisztességes lefolyásának megőrzése.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szarka Gáborné