JÁTÉKRA FEL!

Szappanos Csilla: Távirat

  1. A játék neve, címe: Távirat
  2. A játék pedagógiai célja: Feszültségoldás. A kommunikáció akadályozottságának átélése.
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a játékosok figyelmét arra, hogy ne lökdössék egymást a hangzavar keltése közben.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: kártyák a csoportalakításhoz kártyák mondatokkal a játékhoz időmérő eszköz
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A különféle kártyák elkészítése. A terem átrendezése úgy, hogy a csoportok kényelmesen elférjenek a helyiség négy sarkában. Csoportok kialakítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A résztvevők segíthetnek a terem átrendezésében. A csoportalakítás módja: A tanulók állatneveket tartalmazó kártyákat húznak. A kártyán szereplő állat hangját kell kiadni. Ugyanannak az állatnak hangját utánzók tartoznak egy csoportba.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kialakított csoportok helyezkedjenek el a tanterem négy sarkában. Ebben a játékban üzeneteteket kell küldenetek egymásnak. Az egyik csapat lesz az, aki a táviratot küldi. A vele átlósan szemben lévő csoport lesz a táviratfelvevő társaság. Az üzenet küldése és fogadása azonban akadályokba ütközik, ugyanis a két másik csapat feladata az üzenet kézbesítésének megakadályozása lesz.
  17. A játék menete, játékszabályok: A kártyán, amit az első csapat kap, egy rövid szöveg olvasható. Ezt a szöveget kell meghatározott idő alatt átkiabálni a túloldalra úgy, hogy azt a felvevő csapat megértse, és meg tudja jegyezni. A rendelkezésre álló idő 1 perc. A két maradék csapat feladata a távirat kézbesítésének megakadályozása. Olyan hangzavart kell csapniuk, hogy a küldést sikerüljön megakadályozniuk. Ha átjutott a távirat, azaz, a felvevők el tudják ismételni a kártyán lévő mondatokat, akkor a feladók és a felvevők a nyertesek, ha nem, akkor a zavarók győznek. A következő játékban felcseréljük a szerepeket
  18. A játék lezárása: A játék a rendelkezésre álló idő leteltekor fejeződik be a kézbesítés sikerének vagy sikertelenségének megállapításával.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyerteseket megdicsérjük, megköszönjük a játékot. Megkérdezzük, hogy ki hogyan érezte magát, milyen tapasztalatokat szerzett, mit tanult a játékból, mit csinálna legközelebb másként.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot lehet úgy is játszani, hogy nem adunk előre elkészített mondatokat. Az üzenet témája kapcsolódhat a tananyaghoz is. Az üzenet küldésére megszabott idő is módosítható. Ha fő célunk az, hogy tananyagot (pl. idegen szavakat) gyakoroltassunk, érdemes növelni a rendelkezésre álló időt.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: Bárhol játszható, de a szabadban jobb, mivel a kisebb teremben nagyon magas lehet a zaj szintje, ami zavarhatja a tanulók egy részét.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Szappanos Csilla