JÁTÉKRA FEL!

Szántó Zoltán Ferenc: Pókháló

A játék neve, címe: Pókháló

A játék pedagógiai célja: A játékosok kommunikációjának, együttműködésének a fejlesztése. A cél elérése közösen, egymás segítésével, bíztatásával

A játék jellege: Bizalmi

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Esetlegesen útban lévő tárgyak eltávolítása, a használandó szerek állapotának ellenőrzése, játékosok figyelmének felhívása a szerek elmondottak szerinti használatára

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 15+ perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: – A játékosok számával megegyező ugrálókötél – 3 különböző méretű labdából 2-2 darab

Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen különös technikai felszerelésre

Az előkészítés feladatai: A helyszín és a játékhoz szükséges kellékek előkészítése

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nem szükséges, de a gyerekek szertárismerete alapján be lehet vonni őket a gyorsabb előkészítés érdekében

A játék megnyitása, nyitánya: A játékot még a szerek kiosztása előtt ismertetem, hogy azok ne vegyék el a figyelmet a szabályok ismertetéséről, fontosságáról. Csapatalakítás a fiúk és a lányok arányának figyelembe vételével.

A játék menete, játékszabályok:Páronként 1-1 vagy 2-2 kötél végét fogják a tanulók, akik csapattársaikkal együtt egy körben állnak, így a kör közepén a kötelek pókháló szerűen keresztezik egymást A kötelek feszesen tartásával és mozgatásával kell fenntartani a kialakított pókhálón a labdát úgy hogy az ne essen le a talajra, közben különböző feladatok végrehajtása.

A játék lezárása: A játék közben folyamatosan tudatosítom a két csapattal az aktuális állást és a végén természetesen győztest hirdetünk.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindkét csapat teljesítményét részletesen értékelem, kiemelem a játék során tapasztalt pozitív észrevételeket, mozdulatokat, társnak adott szóbeli utasításokat, melyek a győzelemhez segítették az aktuális játék nyertesét. Megdicsérem a kreatívan, csapatnak hasznosan ténykedő játékosokat. Megkérdezem hogy tetszett nekik a játék, illetve hogy ők milyen feladatokat tudnának felsorolni a labda fenntartása közben. Az eredmény összesítése alapján pedig nyerteset hirdetek és kiosztom a jutalmakat

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot eleve több fordulósra terveztem folyamatos nehezítésekkel melyet a fenntartandó labdák méretének csökkentésével és a tartás közben elvégzendő közös mozgásos feladatokkal oldanak meg pl:( tapsra mindenki leguggol, majd feláll, körbe sétál, lábbal gurít labdát a kifeszített háló alatt, két társ párhuzamosan tartott kötelén átgörgeti a többi játékos a labdát saját kötelével egyik játékostól a másikig.

A játékvezető speciális feladatai: – A játékszabályok pontos érthető ismertetése – A játék levezetése – Pontok számolása a játék közben – Esetleges szabálytalanságok kiküszöbölése – A játék értékelése – Dicséret, jutalmazás

Egyéb/megjegyzés: A játékosoknak ismeretlen volt a játék, a két csapat között szoros és izgalmas versengés alakult ki. A visszajelzések szerint tetszett a játék mindenkinek és a vesztes csapat visszavágót szeretne a következő órák valamelyikén.

A játékot lejegyezte: Szántó Zoltán Ferenc