A játék neve, címe: Pletyka
A játék pedagógiai célja: Az információ változásának megtapasztalása, szórakozás.
A játék jellege: Kommunikációs
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Intellektuális játékról lévén szó, a fizikai sérülés kevésbé jöhet szóba, mivel a játékosok nem mozognak. Ha a pszichés hatásokat nézzük, előfordulhat kudarcként megélt helyzet. Megelőzésképpen tudatosítani szeretném a játék előtt a játék lényegét:. szórakozás, felismerés.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 14 évtől idősebb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Papírra írt szöveg.
Az előkészítés feladatai: Történetírás
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék megélésének e lehetősége
A játék megnyitása, nyitánya: Saját élmény elmesélése: A következő hírt hallottam: Attila és Erika kolléga-páros szétválnak. Én már pontosítva adtam tovább (legalábbis akkor azt gondoltam): Xxxxx Atila és YYYYY Erika szétválnak. Ők is? Ekkor tudatosult bennem, hogy van még egy Attila-Erika páros. Sok utómunkába telt, mire a félreértést helyrehoztam. Visszakérdezés nélkül, a tények felületes ismeretével sajnos torzult információt adhatunk tovább. (pletyka)
A játék menete, játékszabályok:Van egy történetem leírva. Ezt a történetet egyszer fogom felolvasni az első játékosnak. A többiek addig kimennek a szobából, vagy félrevonulnak, hogy ne halljanak semmit. Miután az első játékos meghallgatta a történetet elmondja a következő játékosnak. Fontos: nem kérdezhet, némán kell hallgatnia a történetet. És így megy az 5. (utolsó) játékosig.
A játék lezárása: Az utolsó játékos, miután meghallgatta a mesét, elmondja hangosan. Ezt követően felolvasom a papírra leírt eredeti szöveget, , és felismerhetővé válnak a torzulások.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosok észreveszik, milyen tévedéssel adták tovább az információt. Következtetés levonása.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Több játékos több csoportban ugyanazt a szöveget, ugyanazokkal a feltételekkel adják tovább. Nyerő a kevesebbet hibát ejtő csoport.
A játékvezető speciális feladatai: Nem lehet visszakérdezni!
A játékot lejegyezte: Szántó Ágnes