„Keretmese 1. célcsoport: 6-7 éves kor A mese egy gonosz varázslóról és tündérország lakóiról szól. Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy gonosz varázsló, aki kitervelte, hogy Tündérország tündérkéit az ő szolgálóivá teszi.Tündérnek álcázva magát belopózott Tündérországba, annak is a legeslegszebb kertjébe, ahol a tündérek a rózsalugas körül ülve álomhálót szövögetnek. Ti is üljetek körbe. Mindenki húzzon egy kártyalapot, aki a piros kártyát húzza, az lesz a tündérnek álcázott gonosz varázsló. Vigyázzatok, hogy a többiek ne lássák milyen kártyát húztatok! Ezután kezdjetek el álomhálót szövögetni úgy, hogy folyamatosan egymás tekintetét keresitek. Felváltva nézzétek tündértársaitok szemeit. Az nem baj, ha a játékostársatok éppen akkor nem a te szemeidbe néz. A varázsló feladata az lesz, hogy rátok, tündérekre kacsintson úgy, hogy csak az a tündér/játékos vegye észre, hogy mit csinált, akire kacsintott. Akire a varázsló rákacsintott, az a varázsló szolgálója lesz. Ha valamelyik szemfüles tündér közületek észreveszi, hogy ki az álcázott varázsló, akkor azt jeleznie kell, pördül egyet maga körül, de egyelőre még nem árulhatja el, hogy kire gyanakszik. Ha már a tündérek, vagyis közületek hárman sejtitek, hogy ki a varázsló, akkor egyszerre kell rámutatnotok arra a játékosra, akire gyanakodtok. Ha nem ugyanarra mutattok, akkor mindhárman a varázsló szolgái lesztek, vagyis kiestek a játékból Ha mindannyian ugyanarra mutattok, de nem ő a varázsló, akkor az a tündér is szolgáló lesz, akire rámutattatok, és ti is. Ha a varázslóra mutattok, csodák csodájára a varázsló is tündérré változik. Ha a varázslóval együtt már csak hárman maradtak a játékban, akkor a varázsló nyert és minden tündér őt szolgálja. Keretmese 2. célcsoport: 10-14 éves kor A mese a bennszülött indiánok és a fehér telepesek harcát mondja el a földterületekért. Az indián védi a saját területeit, a fehér emberek pedig meg akarják hódítani azt. 10 gyerek vesz részt a játékban, számukra 10 kb színű kártyalap kerül kiosztásra. Aki kapja a piros kártyát, ő az indián, a többi 9 a fehér telepes ember. Az indián a puskával lövöldözés helyett kacsintással próbálja a fehér emberek számát csökkenteni és ezáltal a földjét védeni. Mindezt úgy kell csinálnia, hogy csak egy emberre kacsintson, és más lehetőleg ne lássa meg. Ha ez sikerül, egy fehér telepes emberrel kevesebb lesz. Ha felfedik hárman az indiánt/kacsintót és egyszerre rámutatnak, az indián kiesik, és a földjét elveszíti. Ha viszont tévesen mutatnak, akkor a mutatók és akire rámutatnak az is kiesik a játékból. Ha ügyes az indián, fogynak a telepesek. Ha hárman maradnak összesen, és nem fedik fel a kacsintó indiánt, akkor az indián nyer és megmarad a földje. Jó kacsintást és megfigyelést mindenkinek!”
Szánkárné Lúczó Szilvi Szilvi
Célcsoport: 5-9