JÁTÉKRA FEL!

Szaniszló Judit: Szigetfoglaló

  1. A játék neve, címe: Szigetfoglaló
  2. A játék pedagógiai célja: Tanulmányi munka előtti kikapcsolódós a tanulószobán
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék helyszínének előkészítése, a padok széthúzása. A játékosok figyelmének felhívása arra, hogy a mozgásos feladatban rendkívül nagy figyelmet fordítsanak egymás testi épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Újságpapír
  12. Technikai igény: hangosító berendezés, hanghordozó
  13. Az előkészítés feladatai: A szigetként funkcionáló újságpapírok lerögzítése (gyurmaragaccsal) a padlóra. A hangosítás beállítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Ha tartunk egy előzetes foglalkozást, akkor az újságpapírok helyett előre lerajzolt, kiszínezett szigeteket is használhatunk.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek elhelyezkednek a papírlapok mellet majd meghallgatják a kerettörténetet és a játékszabályokat. Tartunk egy próba kört.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék a kerettörténet ismertetésével kezdődik: A folyosó a nagy óceánná változik a játék perceire. Egy olyan óceánná, ahol nappal a nagy hajók szépen szelik a habokat és a matrózok sokat dolgoznak. Aztán éjjel munkába állnak a kalózok is, akik elől csak úgy lehet elmenekülni, ha a legénység tagjai találnak egy nyugodt szigetet, ahol nem találják meg őket a kalózok. Sajnos szigetből nincs annyi, mint ahány matróz keresi a menedékét, így, akinek nem jut, a az ellenség karmai közé kerül. Akinek nem jut sziget vagyis elkapják kiesik a játékból. A nappal addig tart, míg szól a zene. Ha elhallgat, akkor jön az éj és jönnek a kalózok, tehát nagyon gyorsan egy újságpapírra kell lépni (szigetet kell foglalni). Akinek nem jut, kiesik. Ha egy lapra ketten is lépnek, akkor az a matróz a kieső, aki később lépett rá. Ha meg van a kieső játékos, akkor egy újságpapírral kevesebbel indul el a következő kör. A zene leállítása véletlenszerűen történik.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, amikor már csak 1 tanuló van a játékban, tehát a többiek kiestek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret jár minden a szabályt betartó részvevőnek. Megosztjuk egymással a játék tapasztalatait.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az egyik szigetet jelképező újságpapír duplája a többinek, így az a szigetfoglaló, aki erre jut bónusz életet szerezhet.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozottan figyelni kell a játékosok mozgására, arra, hogy ne egy papírlap mellett toporogjanak illetve, hogy elkerüljék az esetleges összeütközéseket.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot a részvevő tanulók élvezték, jól érezték magukat és természetesen nem álltak meg egy körnél.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szaniszló Judit