JÁTÉKRA FEL!

Szalmásné Biró Beatrix: Nyuszi és Tyúkanyó

  1. A játék neve, címe: Nyuszi és Tyúkanyó
  2. A játék pedagógiai célja: Egymásra való odafigyelés, kommunikáció fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: párkereső kártya, építőkockák, 8 db szívószál, 8 sál, 8-10 kifújt hímes tojás
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A tanulói padok elhelyezése egymás mellett, székek körberakása, kellékek előkészítése, gondoskodás a fotós személyéről
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A tanterem berendezését közösen végzi a csoport
  16. A játék megnyitása, nyitánya: – Páralakítás: A játékosok leülnek egy általuk választott tetszőleges helyre a padok köré. Mindenki kap egy lefordított kártyalapot, amit csak egyszerre fordíthatnak fel. A felfordított kártyalapot maguk elé helyezik az asztalra. Minden kártyának van egy párja. Ez az egyezés alakítja ki a párokat. A párok egymással szemben ülnek le a székekre az asztal két ellentétes oldalán. – Fészeképítés: Építőkockákból az asztal közepére fészket kell építeni a pároknak, megadott méret és irány szerint.
  17. A játék menete, játékszabályok: A tyúkanyónak a fészekbe kell terelni a tojását, bekötött szemmel, szívószál segítségével. A nyuszi feladata instrukciók adása, irány meghatározása a tyúkanyó számára. – A párok eldöntik, hogy ki milyen szerepben szeretne játszani. – Minden pár választ magának egy tojást, egy szívószálat és egy kendőt. – A tyúkanyók bekötik a szemüket. – A játék a Húsvét szó kimondására indul. – A játékot az a pár nyeri, aki leghamarabb a fészekbe vezeti a tojását.
  18. A játék lezárása: A játék célja az is volt, hogy minden pár eredményesen elvégezze a feladatát. Szerettem volna, hogy a diákok jobban figyeljenek oda egymásra. A játék vége felé a gyorsan célba érők szurkoltak a lassúbbaknak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az első három helyezett hazaviheti a tojását, a győztes párt megtapsoltuk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A szerepek felcserélésével is eljátszottuk a játékot, illetve a diákok ötletét is kipróbáltuk: szívószálba való fújással terelgették a tojást a fészekbe.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Osztályfőnökként és szaktanárként én is élveztem a játékot a diákokkal együtt, nemcsak játékvezető, hanem szurkoló is vált belőlem játék közben.
  22. Egyéb/megjegyzés: Jól szórakoztak a játékosok. Örömmel és szívesen vettek részt a játékban. A véletlenszerű páralakítás eredményeként olyan osztálytársak is együtt játszottak egymással, akik más helyzetben még nem. El akartam kerülni, hogy ne csak a barátok, barátnők játszanak együtt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szalmásné Biró Beatrix