JÁTÉKRA FEL!

Szalainé Balogh Erika: PORTRÉZÓ

  1. A játék neve, címe: PORTRÉZÓ
  2. A játék pedagógiai célja: Kapcsolódási pontok találása a csoporttársak között. Egymásra figyelés, az egymás iránti érdeklődés erősítése.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: általános
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: papír, írószerszám
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Papírról, tollakról gondoskodni. A kérdéseket a csoport életkorához, érdeklődési köréhez igazodva összeírni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: válasszanak maguknak ők 2 papírt és színest
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Előzménye 1-2 névtanulást segítő játék lejátszása. Esetleg a Levelet hozott a postás játék néhány tulajdonság megismerésére. Motiválás kérdésekkel: Vajon kivel van a legtöbb közös tulajdonságod? Ki érez/gondolkodik a csoportból leginkább hozzád hasonlóan?
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki leül, lehetőleg elkülönülve a többiektől. 10 választási lehetőséget fogok felsorolni, minden esetben dönteni kell, melyiket érzed magadra igaznak, hozzád közelebb állónak, azt írd le egymás alá. Kérdéseim: – pizza vagy hamburger – matek vagy töri – roller vagy görkori – síelés vagy úszás – csoki vagy chips – facebook vagy instagram – nyelvvizsga vagy jogsi – tél vagy nyár – angol vagy német Miután mindenki megválaszolta a kérdéseket, egyeztetnek egymással, kivel hány azonos válaszuk van. Megkeresi mindenki azt a személyt, akivel a legtöbb közöset írták, ő lesz a párja. (Egyezések esetén a játékvezető segíti a párok kialakulását.) Ha megvannak a párok, leülnek egymással szemben az asztal/pad … két szemközti oldalához. A feladat az lesz, hogy le kell rajzolni a másikat úgy, hogy csak rá szabad nézni, a papírra nem. Ha elkészültek, egymásnak, majd a csoportnak is megmutatják a portrékat.
  18. A játék lezárása: A portrék bemutatásával, a játék során megélt élmények közreadásával zárul a játék.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Verbális értékelés, lehetőleg mindenki megszólalásával: hogy érezte magát, amikor nézték, azzal lett-e a legtöbb azonos válasza, akire számított, be tudta-e tartani, hogy nem szabad a papírra nézni, kiteszi-e otthon a róla készült portrét? …
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A választási lehetőségeket mindig a csoport életkorához, összetételéhez, a pedagógiai célokhoz kell igazítani. A lezárás/értékelés is sok különböző lehetőséget rejt.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Páratlan játékos esetén ő is beszáll a játékba.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szalainé Balogh Erika