JÁTÉKRA FEL!

Szakosné Brán Andrea: Seherezádé

A játék neve, címe: Seherezádé

A játék pedagógiai célja: Kommunikációs készségek fejlesztése. Másikra figyelés. Egymással még nem beszélő tanulók szóra bírása. Nyelvtanulás.

A játék jellege: Kommunikációs

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Ne törjön össze a szék, asztal.

Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 1-5 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Saját készítésű kártyák.

Technikai igény: Jó látási viszonyok. Takaró/terítő, amivel a kártyákat lefedjük. Esetleg padok, székek, a szabadban pléd.

Az előkészítés feladatai: A kártyákat a korosztálynak és létszámnak megfelelően elkészíteni. A pad(ok)ra ill. a pokrócra a kártyákat kirakni és letakarni.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Mindenki hozhat maga készítette kártyát a következő alkalomra.

A játék megnyitása, nyitánya: Egy török szultán foglyai vagytok. Felhívat minden este 2-2 foglyot és szabadon engedi őket, ha egy olyan történettel tudják elkápráztatni, mely vagy megnevetteti, vagy megríkatja, vagy amelyből tanulni tud. Amennyiben egyik feltétel sem valósul meg, akkor örök életre foglyok maradnak.

A játék menete, játékszabályok:A bevezető után két játékos egymással szembe fordul. A játékvezető elmondja a következőket: - A szultán ma nagylelkű és segítséget használhattok a történetetekhez. - Ez a segítség nem más, mint a terítő alatti képek. - A kezdő húz egy képet és elkezdi a történetét. Majd 1-2 mondat után a társa húz egy képet és folytatja a megkezdett sztorit szintén 1-2 mondattal. - Ez így folytatódik, amíg az összes kép ( pl. 10 ) el nem fogy. - Figyeljetek arra, hogy milyen feltétel esetén szabadulhattok! (megnevettetni, megríkatni, tanulni)

A játék lezárása: Ha jót nevettek, sírtak a többiek, vagy a játékosok maguk, vagy azt mondták a többiek, hogy pl. „Ezt nem gondoltam volna!”, akkor a két fogoly kiszabadul, különben foglyok maradnak

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret. Esetleg taps a többiek részéről. Ha tananyaghoz kötődnek a kártyák és ügyesek voltak, akkor plusszal, ötössel jutalmazni a résztvevőket.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: - Nem csak két ember sztorizik, hanem, ha iskolapadban vannak, akkor minden padnál játszák kettesével. - Körben ülve jön létre a sztori, minden emberre egyszer kerül sor. Annyi kép kell ilyenkor legalább, ahányan a játszók vannak. - Idegennyelv órán új/régi szavak tematikus gyakoroltatása. - Egyéb szakórákon szakszavak gyakoroltatása. - Ünnepek előtt speciális, az ünnephez kötődő kártyákkal.

A játékvezető speciális feladatai: Ha elakadna a történet, akkor biztatni, hogy mondjon egy mondatot a képen lévőről, hogy a másik játékosnak legyen lehetősége tovább folytatni. VAGY: foglyok maradnak és jöhet a következő fogolypár.

A játékot lejegyezte: Szakosné Brán Andrea