„A vámpír és a denevérek: A terembe denevérek érkeznek: mindenki húz egy kártyát (a lapok között egy darab joker van). Aki a jokert húzza, ő lesz a vámpír (titokban tartja). Minden denevér úgy húz lapot, hogy a másik ne lássa, mit húzott, majd a lapot a játékvezetőnek átadja. A denevérek és a vámpír körbe ülnek és mindenki gyanúsan méregeti a másikat, majd egymás szemébe néznek. A vámpír egy az általa legkívánatosabb denevérre rákacsint, aki rémületében azonnal menekülőre fogja, így ki is esik a játékból. A kiesett denevér innentől kezdve nézővé válik. A denevérek próbálják kitalálni, hogy ki a vámpír. Aki úgy gondolja, hogy már tudja, ki az felkiált:„ Megvan a vámpír!”, de még nem árulja el, hogy ki az. Amikor a 3. denevér is felkiált, hogy megvan a vámpír, mindhárman rámutatnak a vámpírra. Ha ugyanarra a játékosra mutatnak akkor az illető kiesik, akkor is ha nem találták el, hogy ki a vámpír. Ha nem egy személyre mutatnak, akkor mind a három denevér kiesik és a játék folytatódik tovább. Ha nem esett ki a vámpír, akkor a játékvezető felkiált „ A vámpír még közöttetek van!”, miután a többiek megrémülnek. Ha a játékvezető nem jelez akkor megkönnyebbülve felsóhajtanak. Így a bennmaradó denevérek újra kártyát, húznak melyek között 1 joker van, aki az új vámpír lesz. Majd elölről kezdik a játékot. A játék akkor tér véget, amikor már csak egy vámpír és két denevér maradt. A két denevér lesz a győztes. Társaik megtapsolják őket. Az elvonult vámpírok pedig felállnak és egyenként felkiáltanak „Én voltam a vámpír”.”
Szakálné Tőzsér Erika
Célcsoport: 10-14 év