JÁTÉKRA FEL!

Szakál Éva: A kincs rabló sárkány

  1. A játék neve, címe: A kincs rabló sárkány
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködő képesség fejlesztése,reakcióképesség fejlesztése,figyelem,koncentráció fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A helyszín megfelelő kialakítása a játékhoz a baleset megelőzésének figyelembe vételével. A játékhoz szükséges szabad tér biztosítása. (asztal,székek elpakolása)
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Sárkány báb, kosár, színes fakockák (ezek a kincsek)
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: A kellékek összepakolása. A helyszín elrendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Teljes mértékben bevonom őket a kellékek összegyűjtésénél és a helyszín rendezésénél is.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Figyelem felkeltése a sárkány bábbal,és a kerettörténet elmesélésével
  17. A játék menete, játékszabályok: Motiváció után (báb) elmesélem a kerettörténetet, a kerettörténetben megismerkednek a szerepekkel : 1 sárkány-játékvezető személyében,2 kincsvédők-gyerekek személyében, ismertetem a feladatukat (nem szabad a sárkányt körön kívül engedni, mert akkor kincset rabolhat). A következő lépésben kialakítjuk a kört, és most már nem csak mondom, hanem mutatom is a játékot.A feladatot ismertetem: nem szabad a sárkányt kiengedni a körön kívülre, ezt 2-2 gyermek összezárásával tehetik meg. Elpróbáljuk a kapott instrukciót, hogy mindenki számára jól érthető legyen. Elmondom, hogy ha mégis kijut a sárkány, akkor mögöttük a körben elhelyezett kincsekből egyet elrabolhat, és beleteszi a kör közepén lévő kosárba. Ha viszont nem tud kitörni, akkor ők vehetnek vissza egy kincset, amit visszatehetnek a körön kívülre. SZABÁLYOK: 1. Két gyermek összezárásával megakadályozható a sárkány kincsrablása . 2. A kincsek visszaszerezhetőek, ha sikeresen megakadályozzák a sárkány kitörését. 3. „Sárkányparipán vágtattam”c.dal éneklése közben mindenki új helyet kereshet magának.
  18. A játék lezárása: A játék feszültség feloldására megszámoljuk hány kincset sikerült gyűjteni a sárkánynak a kosárba. Megállapítjuk ki volt az ügyesebb ebben a játékban a sárkány vagy a várvédők.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekek értékelik, hogy érezték magukat :-Tegye az orra hegyére az a kisgyermek a mutatóujját aki jól érezte magát! Szóbeli dicséret,pozitív megerősítés a vezető részéről.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 1. Mozgásformák szabályozása (pl: csak karral lehet összezárni stb) 2. Didaktikai feladatok bevonása: (pl: a kincsek különböző mértani formák-rablás esetén meg kell nevezni melyik mi, vagy kisebbeknél színek-árnyalatok)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Megfelelő elhelyezkedés a motiváció és a játékvezetés során. Megfelelő öltözék figyelemmel kísérése (mozgásos feladat lévén lehetőleg ne papucs legyen a gyerek lábán). Igényes eszközök biztosítása az esztétika jegyében.
  22. Egyéb/megjegyzés: Kiemelten felhívom a gyerekek figyelmét az esetleges balesetveszélyre, megbeszéljük, elpróbáljuk ezeket a játék indítása előtt.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szakál Éva