JÁTÉKRA FEL!

Szajkó Darina

  • A játék neve, címe: Törpéből Szupermen
  • A játék pedagógiai célja: A résztvevők hangulatát feldobja (hosszabb ideig tartó monoton foglalkozás alatt), a visszahúzódó, gátlásos résztvevők is önfeledten szórakozhatnak, hiszen nincsenek elvárások, nem kell megfelelni senkinek.
  • A játék jellege: Energetizáló
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: figyelmeztetni kell a résztvevőket, hogy figyeljenek egymásra és saját biztonságukra is
  • Résztvevők száma: 30+
  • Résztvevők életkora: 7+
  • Játékidő: 1-5 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  • Kellékigény: nincs
  • Technikai igény: nem igényel technikai eszközöket, de fontos, hogy olyan térben játsszák, ahol látnak egymásra (nem fák között)
  • Az előkészítés feladatai: teremben készítsünk üres helyet (toljuk ki a padokat, székeket a terem szélére), természetben „tisztítsuk” meg a játékteret nagyobb kövektől, gallyaktól… teremben készítsünk üres helyet (toljuk ki a padokat, székeket a terem szélére), természetben „tisztítsuk” meg a játékteret nagyobb kövektől, gallyaktól…
  • Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: segítsenek az elrendezésben
  • A játék megnyitása, nyitánya: álljanak körbe a játékszabályok ismertetéséig
  • A játék menete, játékszabályok: Mindenki kicsiről indul (törpe) és az óriáson át szupermen a cél! A törpék guggolva közlekednek, párban lejátszanak egy: „kő, papír, olló”-t. a vesztes marad törpe, a győztes felállhat – hős lesz, hős után óriás (ő lábujjhegyen járkál) és a végén Szupermen (jobb kéz magasba emelésével jelzi). A törpék törpékkel, hősök hősökkel, óriások óriásokkal párbajoznak. A vesztes egyet lefokozódik, a győztes egyet feljebb lép. Így óriásból is lehet újból törpe. Ez azért jó, mert mindig lesz minden evolúciós lépcsőfokon megfelelő számú játékos. Szupermenek eldönthetik, hogy győztesként kiállnak vagy bent maradnak a játékban (amennyiben van legalább 2 párbajozni szerető szupermen).
  • A játék lezárása: 5 percnél tovább ne hagyjuk a játékot, ha tetszett nekik, akkor inkább játszunk még egyet az elejétől kezdve.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A résztvevők elmondhatják hogyan érezték magukat, a szupermenek választhatnak dicséretet (taps, csatakiáltás, pacsi…)
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha már többször játszották, akkor lehet bonyolítani valamilyen mozdulattal, kéztartással – pl. a törpe guggolva és a kézfeje kifele fordítva, a hős előre tartott kezekkel megy, az óriás mindkét keze a feje felett…
  • A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni a játékosok testi és a lelki egészségükre is. Amennyiben gyerekekkel játsszuk, nagyon jól látszik, ki érzi jól magát.
  • Egyéb/megjegyzés: A gyerekek szeretik az összes „kő, papír, olló” típusú játékot. A keretmesét lehet változtatni: tojás, fióka, madár – sas, de lehet játszani úgyis, hogy csak 3 lépcsős az „evolúció” pl. pete, ebihal, béka
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: Szajkó Darina, (rdarina@gmail.com)