JÁTÉKRA FEL!

Szabópál Galo Veronika: Mentsük meg a nyuszikat!

  1. A játék neve, címe: Mentsük meg a nyuszikat!
  2. A játék pedagógiai célja: Segít összekovácsolni egy új osztályközösséget. Amennyiben a számokat angolul mondod, a résztvevők gyakorolják angolul a számokat.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívod a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor vigyázzanak egymásra.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: rózsaszín plüss nyuszi, vastag színes kötél
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Előzetesen be kell szerezni egy plüss nyuszit és egy vastag színes kötelet. A kötelet egyenesen le kell fektetni a földre. A nyuszit még ne tegyük le, csak elvonja a figyelmet a játékszabályokról.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek beszerezni a kellékeket. Segíthetnek lefektetni a kötelet a földre.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Mondjuk el a játékszabályokat!
  17. A játék menete, játékszabályok: Kerettörténet: Egy új nyúl fajt találtak a természettudósok, mégpedig rózsaszínt, amit persze azonnal veszélyeztetett fajjá is nyilvánítottak. Két csapatra osztjuk a játékosokat: a természetvédők és az orvvadászok csapatára. A plüss nyuszit letesszük a kötél közepére. Mindkét csapat játékosai kapnak egy számot 1-től 10-ig. A játék azzal kezdődik, hogy a játékosok két oldalról csapatonként felállnak, kb. 1.5 méterre a kötéltől. A játékvezető mond egy számot, pl.2-est. Erre mindkét csapatból egy-egy játékos, aki ezt a számot kapta, megpróbálja megszerezni a nyuszit. Amelyik játékos megszerezte a nyuszit, meg is mentett egyet, ha természetvédő. Ha pedig orvvadász, sikerült egyet megkaparintania, hogy eladja azt jó pénzért.
  18. A játék lezárása: Ha a játékvezető úgy látja, hogy a játékosok már elfáradtak vagy megunták a játékot, lezárja azzal, hogy kijelenti, sikerült-e a természetvédőknek megmenteni e ritka fajt, vagy pedig az orvvadászok prédájává váltak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérjük a játékosokat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Angol óra vagy szakkör részeként játszhatjuk úgy, hogy a számokat angolul mondjuk, így azok jobban rögzülnek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Oda kell figyelni arra, hogy a játékosok tartsák a távolságot a kötéltől, ugyanis hajlamosak egyre közeledni hozzá.
  22. Egyéb/megjegyzés: Amilyen plüsst be tudunk szerezni, olyan állatot nyilváníthatunk védetté a kerettörténetben. Én eredetileg pandát szerettem volna használni, de a 6 éves lányom az utolsó pillanatban úgy döntött, mégsem adja kölcsön Pandiját.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Szabópál Galo Veronika