JÁTÉKRA FEL!

Szabóné Somodi Mária: Kártyavár építés

  1. A játék neve, címe: Kártyavár építés
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelem, szem-kéz koordináció, kitartás, kudarctűrés fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: a csoportszoba asztala körül kényelmesen férjenek el
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: annyi doboz kártya, ahány játékos van
  12. Technikai igény: megfelelő fény biztosítása
  13. Az előkészítés feladatai: asztal, székek, kártya előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: felkínálom a játékra való lehetőséget
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A színes kártyák előkészítésével elmesélem, hogy a király versenyt hirdet az udvar lakói között, hogy ki tudja a királykisasszonynak a legszebb, legnagyobb várat felépíteni, minél rövidebb idő alatt. Aki öt próbálkozás után a legszebb és legnagyobb várat felépíti, ő kapja a „várkapitány” címet.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyermekekkel ismertetem a kártyavár építésének szabályait, majd minden résztvevő kap egy doboz kártyát. Megkérem őket, hogy bemelegítésként, próbáljanak kártyavárat építeni. Néhány próbálkozásuk után hirdetek versenyt, melynek időtartamát stopper órával mérjük. Megbeszéljük, hogy hány forduló lesz, az én javaslatom, hogy legalább öt próbálkozása legyen mindenkinek! A fordulók között kis pihenőt tartunk, megbeszéljük a tapasztalatokat. Természetesen az egyik fontos szabály, hogy egymás munkájára vigyázunk, a másik, hogy minél több kártyát használjunk fel a kártyavár építéséhez. Az öt fordulónak egy-egy győztese van, de aki a legtöbb alkalommal tud, minél nagyobb várat építeni, ő lesz a várkapitány, akinek papír koronát készítünk (vágással, színezéssel). A többiek is készíthetnek koronát maguknak, de a „várkapitány” koronájára egy „1” szám kerül.
  18. A játék lezárása: A játék lezárása a koronákkal egy szerepjáték kezdete is lehet. A csoport többi tagjának is felajánlom a játéklehetőséget.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A dícsérettel és az újabb verseny lehetőségének felkínálásával értékelek, a jutalom pedig a saját maguk által elkészített korona.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: A gyermekek életkorát figyelembe véve, az időkorlátot, a szabályokat közös megbeszélés után módosíthatjuk.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Szabóné Somodi Mária