JÁTÉKRA FEL!

Szabóné Nagy Zsófia: Keresztespók

  1. A játék neve, címe: Keresztespók
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők megtanulják az erdei élőlények neveit.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy a gombolyaggal, ne fejre célozzanak.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: gombolyag, papírcsíkok, kosár
  12. Technikai igény: Egy nagyobb pléd, hogy a játékosok ráülhessenek.
  13. Az előkészítés feladatai: Berendezni a helyszínt, hogy ott körben állva, ülve biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt egy közös foglalkozáson a résztvevők írhatnak kis papírra erdei élőlényneveket. Fontos az olvashatóság, és a láthatóság.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Minden résztvevő húzzon egy kis papírt és olvassa fel a rajta szereplő erdei élőlény nevét. Mindenki megjegyzi melyik élőlény nevét húzta ki. A papírokat vissza lehet dobni a kosárba. Játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben ülnek. Egyik papíron szerepel az 1-es szám, aki ezt a papírt húzta ő kezdi a játékot. Nála a gombolyag. Bemondja az erdei élőlénynevét, amit húzott. A fonal végét megfogja, és továbbdobja a gombolyagot annak a társának, akinek szeretné. Ő bemondja az első élőlénynevet, majd bemondja a saját is. A második játékos tetszőlegesen továbbdobja a gombolyagot a fonal felett a harmadik játékosnak, az bemondja az első a második és a saját élőlénynevét. Ez így folytatódik tovább, míg a körben mindenki be nem mondta a kis papíron szereplő szót.
  18. A játék lezárása: Amikor az utolsó ember is bemondta az élőlénynevet, abban a sorrendben, ahogy odadobták visszadobják a gombolyagot az élőlényneveket mondva. Utolsó játékos mondja a saját élőlénynevét és az utolsó előttiét. Az utolsó előtti mondja az utolsóét a sajátját és azét akinek dobja. Ez így folytatódik tovább, míg a gombolyag vissza nem érkezik az első játékoshoz. hibázással nem esnek ki a részt vevők.Ha nem tudják a következő élőlénynevet szólnak: „Beragadtam”. Ekkor az a játékos, akinek nem tudták az élőlénynevét megmondja.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megköszönöm a részvételt. Megdicsérem a játékosokat. Megkérdezem hogy hogyan érezték magukat. Esetleg mit tanultak a foglalkozáson.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Más életközösségek élőlényneveivel, bútornevekkel, zöldség-gyümölcsnevekkel is lehet játszani.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes a játékszabályokat fokozatosan ismertetni.Először csak egy utasítást kipróbálni, amikor már jól megy utána bevezetni a következőt. Minél jobban megy a játék, annál gyorsabban lehet vezetni.
  22. Egyéb/megjegyzés: Eddigi tapasztalatok alapján a résztvevők szeretik a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Szabóné Nagy Zsófia