JÁTÉKRA FEL!

Szabóné Marton Mónika: Kapjuk el Villám McQueent!

  1. A játék neve, címe: Kapjuk el Villám McQueent!
  2. A játék pedagógiai célja: Jó hangulat teremtése, csapatösszetartás fejlesztése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Ne legyen csúszós, vagy kavicsos a pálya!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 1db ugrókötél, 1 db plüss versenyautó
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín ellenőrzése, kellékek előkészítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek kihozhatják a kellékeket a helyszínre
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megkérdezem, ki szereti a versenyautókat, ki szeret gyorsan utazni. Ki emlékszik a Verda mesére?
  17. A játék menete, játékszabályok: Most mi is a mese szereplői leszünk, cél, hogy legyőzzük a leggyorsabbat, Villám McQueent és megszerezzük a trófeát. A játék lényege: 2 csapatkapitányra van szükség, akik egyenként választanak tagokat maguk mellé. Felsorakozunk a kötéltől 2-2 méterre csapatonként a kötéllel egy vonalban. 1-től 5-ig be kell osztani magatok között, ki hányas szám lesz. Ha azt mondom 1, mindkét csapat 1-es tagja fut elkapni az autót. Az a csapat kapja a pontot, akinek a tagja a gyorsabb. Tilos átlépni a kötélen! Tilos kitépni a másik kezéből az autót! Ha egyszerre érintik meg az autót, nincs pont, letesszük középre az autót.
  18. A játék lezárása: A legtöbb pontot gyűjtött csapat a nyertes, ők győzték le a legjobbat, Villám McQueent.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A győztes csapat kapja meg először a jól megérdemelt fagyit ebben a nyári melegben, de kimondott vesztes nincs, hiszen ők is megkapják a fagyijukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kieséssel is játszható. Akkor mindig a pár egyik tagja marad. A végén csak 1-1 marad minden számból, ők küzdenek egymás ellen. A legvégén egyéni győztes van, nem csapat.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni, ki kapta el hamarabb az autót, mert ez nem mindig egyértelmű.
  22. Egyéb/megjegyzés: nincs
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szabóné Marton Mónika