JÁTÉKRA FEL!

Szabóné Lesch Tünde: Cseng-bong zenebona

  1. A játék neve, címe: Cseng-bong zenebona
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők kényszerérzet nélkül megismerkedjenek egymással, megtanulják társaik teljes nevét. A jobb és bal gyakorlása. Figyelem és téri orientáció fejlesztése.
  3. A játék jellege: Ismerkedős
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a játékosok figyelmét, hogy a Zenebona elhangzásakor figyeljenek az esetleges ütközések elkerülésére.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Jelzőszalagok a jobb kéz jelölésére.
  12. Technikai igény: A játék szabadtéren kényelmesebben játszható, ha egy nagy szőnyeget teszünk le a fűre vagy betonra és azon ülnek a gyerekek körben.
  13. Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése, minden zavaró eszköz elrakása a tornacsarnokban. Jelzőszalagok felrakása a jobb kézre.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segíthetnek egymásnak a jobb kéz kiválasztásában, valamint segíthetnek a szalagok felhelyezésében is.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek egyesével elmondják a teljes nevüket. A játék előtt fonalas névjátékot is játszhatnak.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben ülnek. A játékmester a kör közepén áll, s rámutat valakire. Ha azt mondja neki, hogy cseng, akkor az, akire mutatott, annak meg kell azonnal mondani a bal oldali szomszédja teljes nevét. Ha a játékmester azt mondja, bong, akkor a jobb oldali szomszédja vezeték és keresztnevét kell kimondania. Ha azt mondja, hogy Zenebona, akkor mindenki megváltoztatja a helyét a körben, oly módon, hogy nem kerülhet senki az előző szomszédja mellé. Folytatódik a játék az aktuális szomszédokkal. Aki eltéveszti, vagy nem tudja a szomszédja nevét, az lesz a játékmester. A játék nyertese az, aki nem volt a kör közepén. Nehézségi fokozatok: Az óvodai jelét kell megmondani, vagy azt hogy milyen utcában lakik a szomszédja.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha a játékvezető lezárja. Cél: a versenyhelyzet fokozása. Több nyertes is lehet. (Aki nem volt középen)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok dicsérete, részvétel megköszönése, érdeklődés, ki hogy érezte magát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nehézségi fokozatok: Az óvodai jelét kell megmondani, esetleg egy aktuálisan kitalált becenevet kell megjegyezni, vagy azt hogy milyen utcában lakik a szomszédja.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szabályok fokozatok ismertetése. Ha már jól megy a játék, lehet gyorsítani. Vagy mérni az időd, hogy ki tudja e mondani a szomszéd nevét pl. 5 másodperc alatt. Ezzel az izgalmakat fokozhatjuk. Figyelek a fizikai és lelki biztonságra.
  22. Egyéb/megjegyzés: Ezt a játékot már egyszer játszották, más kerettörténettel. (Zsipp- zsupp játék néven.)
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szabóné Lesch Tünde, (adrian@kabel2.hu)