JÁTÉKRA FEL!

Szabóné Lauter Klára: Hangkereső-poggyász

  1. A játék neve, címe: Hangkereső-poggyász
  2. A játék pedagógiai célja: – nyelvi játék : a meglévő tudás ismétlése – memóriafejlesztés – a figyelem fejlesztése – hangulatteremtés
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Applikációs képek, kisebb méretű (játék) bőrönd, betű(k)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: -applikációs képek kiválasztása -a bőrönd tetejére felragasztani "ragaccsal" a kiválasztott hanghoz tartozó betűt
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A szőnyeg közepére helyeztem a kiválasztott applikációs képeket. (A képeket úgy válogattam ki, hogy a kiválasztott hang benne legyen a képek nevében; de néhány olyan képet is kevertem közéjük, amelyekben nincs benne a kiválasztott hang, azaz kakukktojások.) Leültettem körbe a gyerekeket a szőnyegre. A hátam mögé rejtettem egy kis bőröndöt, amelynek a tetejére felragasztottam a kiválasztott hanghoz tartozó betűt.
  17. A játék menete, játékszabályok: „Gyerekek! Szeretném, ha együtt elutaznánk „Betűországba”! Ma az „m” családjánál teszünk egy rövid látogatást” „Az utazáshoz csomagolnunk is kell, amit közösen fogunk elvégezni. Hoztam nektek egy bőröndöt!” – előveszem a bőröndöt; megmutatom, hogy üres „Ebbe a bőröndbe ma olyan dolgokat csomagolhatunk a kikészített képek segítségével, amelyeknek a nevében hallatszik a „m” hang! – megmutatom a bőrönd tetejére ragasztott „m” betűt „Sorban mindenki tehet a bőröndbe valamit, de emlékezni kell arra is, amit az előtte szólók már becsomagoltak!” Pl.: 1.játékos: Teszek a bőröndbe egy málnaszemet. 2.játékos: Teszek a bőröndbe egy málnaszemet, és egy fokhagymát. ” Stb. „Mindenki az általa választott képet be is helyezheti a bőröndbe, ha sikerült felsorolnia az előtte szólók által felsorolt dolgokat!” „A feladat nehézsége, hogy a képek között vannak kakukktojások, amelyek nevében nem hallatszik a „m” hang. Játék !
  18. A játék lezárása: Egy kör játék után együtt felsoroljuk, hogy mik kerültek a bőröndbe. (Ha elakad a csoport a felsorolásban, akkor kinyitjuk a bőröndöt…)
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha hibátlanul sikerül a felsorolás a kör végén, akkor egy közös tapssal jutalmazzuk meg magunkat!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Memóriafejlesztésként a bőröndöt 3-4 órával később, vagy a következő tanítási napon elővehetjük, leültetjük a gyerekeket abban a sorrendben, ahogy a játékot játszották és megkérdezzük, hogy ki emlékszik a bőrönd tartalmára, ki tudja felsorolni a "becsomagolt" dolgokat sorrendben!?! Akinek sikerül a felsorolás, külön jutalmat is kaphat! – Ügyes csoport esetén vagy ha már sokszor játszunk ilyen játékot: elhagyhatóak az applikációs képek!
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szabóné Lauter Klára