JÁTÉKRA FEL!

Szabóné Kramaszta Márta: Macskák és egerek

  1. A játék neve, címe: Macskák és egerek
  2. A játék pedagógiai célja: A játék örömének átélése, figyelem- és gyors reagálás fejlesztése, dobáskészség fejlesztése.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a játékosok figyelmét, hogy a játék közben ne dobják meg egymást (főleg ne fejre dobjanak)! Figyeljenek egymásra, ne lökdösődjenek!
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 8db labda
  12. Technikai igény: 3db tornapad
  13. Az előkészítés feladatai: A tornaterem vagy tornaszoba közepére 1 pad, tőle jobbra és balra uakkora távolságra a másik2 pad elhelyezése. Ezek lesznek a házak falai. A két szélső pad előtt 4-4 labda.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Padok, labdák elhelyezése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Cicafalva lakóihoz, a macskákhoz beköltöztek az egerek, mert mindig tele éléskamrát találtak. A macskák nem ették meg őket, hanem, hogy borsot törjenek szomszédaik orra alá, átdobták őket a mellettük lakókhoz. Az egyik házban a Cirmos család, a másikban a Kormos család lakott. Mindkét macskacsalád azt akarta elérni, hogy egértől mentes legyen a ház. A házban a macskák a gyerekek, a labdák az egerek.
  17. A játék menete, játékszabályok: Sípszóra el kell kezdeni átdobálni a labdákat a másik csapat térfelére. Az a csapat kap 1 pontot, amelyiknek sikerül az összes labdát (egeret) akár egy másodpercre is, a másik csapat „házába” átdobálni. Minden megszerzett pont után új játék kezdődik. A másik csapat „házfalán” túli dobás az ellenfélnek jelent pontot.
  18. A játék lezárása: A játék végén az a macskacsalád győz, amelyik több pontot szerzett a játék ideje alatt. Ők végérvényesen elűzték az egereket.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret mindkét csapatnak. A gyerekek elmondják, hogyan érezték magukat játék közben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: 10-12-16 labdával is játszhatjuk, a résztvevők számának függvényében.
  21. A játékvezető speciális feladatai: : Balesetveszély esetén (fejre dobás, lökdösődés, stb) a játék leállítása.
  22. Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek tetszett a játék, több fordulót kellett tartani.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szabóné Kramaszta Márta