A játék neve, címe: PING és PONG
A játék pedagógiai célja: figyelem, osztott figyelem fejlesztése szabálytudat fejlesztése intermodális integráció fejlesztése
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Alacsony a kockázati szint, nincs különösebb teendő.
Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 1-5 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: egy darab sárga , és egy darab fehér színű ping-pong labda
Az előkészítés feladatai: Amennyiben ülve szeretnék játszani a játékot a csapattal, akkor a játékosok számával megegyező mennyiségű széket kell körberakni a teremben, illetve a 2 főszereplő ping-pong labda előkészítéséről is gondoskodni kell.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A játék megnyitása, nyitánya: A játék neve Ping és Pong. A játékvezető felmutatja PING-et, a fehér ping-pong labdát, és PONG-ot, a narancs színű ping-pong labdát. Ők itt PING és PONG, két japán túrista. Szeretnék körbeutazni a Földet, és örülnének, ha mindenkinek bemutatnánk őket.
A játék menete, játékszabályok:A játékosok körben ülnek/állnak (így alkotják a körbeutazandó Földet). A Játékvezető felmutatja a fehér ping-pong labdát a tőle BALRA ülőnek, és azt mondja: Ez PING. A mellette ülő visszakérdez: -Ki ez? A játékvezető megismétli: -Ez PING. Ekkor a mellette ülő továbbadja a következő játkosnak, és ezt mondja: Ez PING. Mire az is visszakérdez: Ki ez? Ez a kérdés visszajut a játékvezetőhöz, aki azt válaszolja: Ez PING. Csak ekkor mondhatják, és adhatják tovább a labdát a következő játékosnak. Ez a kérdés – felelet játék minden játkosnál lejátszódik. Egyszer csak a játékvezető a tőle jobbra ülőnek ad egy sárga színű ping-pong labdát, és azt mondja: -Ez PONG. Ugyanaz a játék tehát SZIMULTÁN a másik irányba is elindul. Egyszer csak a két tárgy találkozni fog, sőt! Ellentétes irányban el is hagyhatják egymást.
A játék lezárása: A játék akkor ér véget, ha mindkét tárgy visszatért a játékvezetőhöz, vagyis PING és PONG körbeutazta a Földet, és mindenkinek bemutatkozott.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megdicsérjük a résztvevőket, megköszönjük, hogy sikeresen közreműködtek PING és PONG Föld körüli utaztatásában. Majd megkérdezzük tőlük, hogy érezték magukat a játék során. Mi okozott nehézséget, hányszor tévesztették a PING vagy a PONG szót? Esetleg tapasztaltak-e különbséget a kettő között. Okozott-e problémát az iránytévesztés, amikor már PONG is bekapcsolódott az utazásba?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tanulási szakaszban, illetve fiatalabb gyerekeknél érdemes csak egy tárggyal játszani a játékot.
A játékvezető speciális feladatai: –
Egyéb/megjegyzés: 11 fő harmadik osztályossal játszottam. Nagyon élvezték a játékot, sokat nevettünk közben, biztos, hogy a későbbiekben is fogjuk még használni.
A játékot lejegyezte: Szabóné Bulyáki Mónika