JÁTÉKRA FEL!

Szabó Zsuzsanna: Egerek haza!

  1. A játék neve, címe: Egerek haza!
  2. A játék pedagógiai célja: – ügyesség – gyorsaság – koncentráció – figyelem – kudarctűrő képesség
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Gyerekek figyelmét felhívtam hogy figyeljenek egymásra, és ne lépjenek a karikára. Illetve a mozdítható veszélyes tárgyakat eltettem a játéktér környezetéből.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: babzsák, karika, síp
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A karika elhelyezésében és a babzsákok kiosztása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek egymás között kiosztották a babzsákokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az általam kiválasztott gyerekek segítettek elhelyezni a karikákat a játéktéren.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kerettörténet: Ma olyat fogunk játszani, hogy ti lesztek a kisegerek én pedig a cica. Minden kisegérnek van egy sajtja, ami a kezetekben lévő babzsák lesz. A földön szétszórtan elhelyezett karika lesz az egérlyukatok. Ebbe kell bevinnetek a sajtot. Amikor én sípolok, akkor mindenki megpróbál egy lyukba beszaladni, úgy,hogy egy karikába csak egy gyerek állhat. Eggyel kevesebb egérlyuk van, mint egér. Akinek nem jut egérlyuk ő kieset a játékból. Minden körben kiveszünk egy karikát. Az a kisegér nyer, aki az utolsó körben is haza tudd szaladni.
  18. A játék lezárása: A játék végén kihirdettük a legügyesebb egeret.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén minden gyereket megdicsértem, a győztest közösen megtapsoltuk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék végén kiválasztok egy cicát és ő lesz a cica. Aki elkaphatja, a kisegeret mielőtt az egérlyukba érne.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető irányítja a játék menetét és ütemét.
  22. Egyéb/megjegyzés: : A játék közben a gyerekek szurkoltak a kisegereknek, akik még bent maradtak. A játék végén pedig minden kisegér gratulált a győztes kisegérnek úgy hogy minden gyerek odaszalad hozzá és átölelték.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szabó Zsuzsanna