JÁTÉKRA FEL!

Szabó Zsuzsa: Sziklamászás

  1. A játék neve, címe: Sziklamászás
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a játékosok figyelmét, hogy nem ugrani kell a papírra, van 10 másodpercük.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 2 db nagyméretű papírlap
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Letenni a papírokat
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az Óperenciás tenger partján nyaraltok. Napoztok, úsztok, búvárkodtok, mert rengeteg gyönyörű varázskagyló és csodahal él a tengerfenéken. Most épp mindannyian búvárkodtok és úsztok, de olykor sellők jelennek meg, akik szeretnének veletek játszani, csak épp ez nektek nem jó, mert társaitoktól elszakítva, elvisznek titeket víz alatti otthonukba. Úszkáltok a vízben, amikor elkiáltom magam, hogy „SELLŐ!”, akkor mindannyian felmásztok a sziklákra. Figyeljetek, mert ezek varázssziklák, amik összébb mennek és el is tűnnek. A feladatotok, hogy mindenki ráférjen a sziklákra, amíg oda nem érnek a sellők. Aki nem jut fel, vagy leesik, őt elviszik. Fontos, hogy segítsétek egymást, hogy mindenki feljusson a sziklákra. (Nem az a cél, hogy csak egy maradhat.) Akinek a vízbe lóg a lába, azt is elkaphatják, szóval bárhogy megoldhatjátok, csak minél többen legyetek a sziklákon. Amikor szólok, hogy elmentek a sellők, a víz újra biztonságos és vissza mehettek úszni, amíg újra vissza nem térnek.
  17. A játék menete, játékszabályok: Két nagy papír van leterítve, ti ezek között sétáltok. Amikor azt kiáltom, hogy SELLŐ, megpróbáltok a lehető legtöbben a papírra állni, míg 10-ig számolok. Mindkét lábatok legyen a papíron, mert ha az egyik a földhöz ér, az is kiesés jelent. Amikor szólok, hogy elmentek, vissza mehettek a papírok közé, közben a papírokból elveszek egy-egy darabot. Majd újra SELLŐ kiáltás és megint felálltok a papírra, de egyre nehezebb lesz, mert kisebb lesz a papír. A célotok, hogy minél többen legyetek rajta. Ezt megoldhatjátok úgy is, hogy ölbe veszitek egymást, vagy a hátatokra. A megoldás, rajtatok múlik.
  18. A játék lezárása: Amikor az utolsó előtti játékos is kiesett.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: dicséret, köszönet, hogy tetszett, mennyire volt könnyű, vagy nehéz együttműködni
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: állni, és ha a párod kiesik, te is kiesel. Más vezényszavakat bevezetni, pl. "delfin", amire nem kell a papírra állni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a biztonságra. Nem hosszú ideig hagyni állni őket a papíron, mert amikor már kicsi a papír nehezebb fent maradni.
  22. Egyéb/megjegyzés: Tetszett a gyerekeknek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Szabó Zsuzsa, (szabozsuzsa80@gmail.com)