JÁTÉKRA FEL!

Szabó Zsoltné Érsek Andrea Emerencia: Japánfoci / levezetőnek pedig a Pacsifogó /

  1. A játék neve, címe: Japánfoci / levezetőnek pedig a Pacsifogó /
  2. A játék pedagógiai célja: Az iskolaudvaron a szabad játék szabályainak ismerete a kis elsősök között.Tudják a labdajátékok biztonságos helyét az udvaron , illetve tudjanak a focin kívül is játsszani a labdával úgy, hogy nem okoznak kárt senkiben és semmiben. Ezen kívül az együttműködés fejlesztése, új játék ismerete.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Olyan füves terület keresése az udvaron, ahol szaladgálni lehet, s egy esetleges elesésnél sem lehet nagyobb sérülés.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 1 labda
  12. Technikai igény: Részemről a játékszabály ismerete, a gyerekek részéről a álláshelyzetek és a dobó , rúgó, gurító mozgások ismerete és alkalmazása. Az előkészítés feladatai: Eszközbeszerzés
  13. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  14. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Egy labdát fogok a kezemben és a füves területre megyek vele.
  15. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek érdeklődő és kíváncsiskodó kérdéseikre elmondom a játék nevét, s kör alakítására invitálom őket. Keretmese nem is kellett, csak játékosan mesélni a mozdulataink hasonlatáról. " Lépkedünk, mint az óriások. Döng a föld alattunk.Bebetonozzuk a kapunkat, hogy erős legyen , mint egy várkapu. egymás mellé állva alakítjuk ki a stadionunkat. … "
  16. A játék menete, játékszabályok: Terpeszállásban van mindenki úgy, hogy a lábfejeink összeérnek. Előre hajolunk, s összekulcsolt kézzel alaphelyzetbe állunk. Akinek kell , segítek a terpesz kialakításában.Mutatom , s japán birkózó mozdulatot is építek ebbe bele. Japánfoci:Köralakítás, lábfejek érjenek össze a társam lábfejével. Kezünket összekulcsolva előrehajolunk, s ezzel a kulcsolt kézzel próbálunk valamelyik társunk lába közé gólt gurítani a labdával. A két mellettem lévőnek nem lehet lőni.Ha két játékos lába között megy át a labda, nem számít gólnak. Dobni, magasra ütni , rúgni nem szabad. Ha megértették, játszhatjuk úgy is, hogy 1 gólnál egy kéz hátra, s a másik kézzel lehet csak lőni már. 2. gólnál kiesik a játékos, szűkül a kör, s az utolsó 3 játkos nyer. Pacsifogó :Szintén terpeszben állnak a játékosok. 2 gyererket kiválasztok. Egyk az üldöző, másik az üldözött. A feladat, hogy finomat adjon egy pacsit a fogó az üldözöttnek a fenekére. A körön belül mozoghatnak, de menekülni a pacsi elől úgy lehet, hogy egy társ lába között kimenekül a körből az üldözött.Szerepcsere történik ekkor. Fogóból üldözött, társból fogó , menekülőből terpeszben álló társ lesz. Ütni nem szabad, csak finom pacsit adni, s ügyelni a láb alatti mászánál is a másikra.
  17. A játék lezárása: Helycserével többször is játszuk a játékunkat. A hajlongásban elfáradhatnak , s kicsi koruk miatt is szükséges beiktatni egy " lábmozgatást ", így aktívabb mozgással fejezzük be a játékot, s ez a Pacsifogó, amit szintén terpeszállásban lehet végezni, de rövid időn belül többen is helyükel elhagyva mozoghatnak , futhatnak körbe, mászhatnak a lábak alatt.
  18. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékvezetés során folyamatosan dícsérem és lelkesítem a gyerekeket. Külön jutalmazás nincs. A feldolgozás maga a játék ismerete és alkalmazása .
  19. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A Japánfoci esetében ha az összekulcsolt kezük megfájdulna, akkor nyitott tenyérrel is játszható, ha egymás mellé tesszük a két kezünket., ügyelve arra, hogy felütés ne legyen belőle. Illetve ki akarták a gyerekek próbálni, hogy háttal állva milyen a játék, így 1 menet erejéig "mozgattuk a díszletet ". A pacsifogónál pedig a lassabban, nehézkesebben mozgó/értő gyerekeknél én változtatom a játékuk időtartamát.
  20. A játékvezető speciális feladatai: A gyererkek testi épségére kell ügyelni.
  21. Egyéb/megjegyzés: A célom ezekkel a játékokkal az volt, hogy a legkisebbek is kapjanak a labdával játszási lehetőséget az iskolánk udvarán a délutáni szabadidőben akkor is ,amikor a focizásra kijelölt területet a nagyobbak birtokolják. Ez a füves területet jelenti az épületek közelében, ahol rúgni, dobni, pattogtatni biztonsági okoból nem lehet. Úgy gondolom, sikerült elérni a célomat, a gerekek megértették.
  22. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  23. A Játékot lejegyezte: Szabó Zsoltné Érsek Andrea Eerencia