JÁTÉKRA FEL!

Szabó Zoltánné: Macskafogó játék alapján- Testünk ismerete

A játék neve, címe: Macskafogó játék alapján- Testünk ismerete

A játék pedagógiai célja: Testrészeink ismerete, énképünk kialakítása, összefüggések felismerése.Türelem, figyelem, emlékezet, együttműködés, koncentrációképesség, gyors reagálás fejlesztése, szabálytudat alakítása.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét felhívjuk arra, hogy helyváltoztatáskor adjanak egymásnak helyet, figyeljenek egymásra

Résztvevők száma: 8-14 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: ugrókötelek

Technikai igény: Nincs különösebb technikai igény.

Az előkészítés feladatai: Létszámtól függetlenül helyszín biztosítása, kötelek előkészítése.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítséget kérhetünk a kötelek elhelyezésénél.

A játék megnyitása, nyitánya: Lerakjuk a köteleket párhuzamosan és választunk két csapatkapitányt, akik kiválasztják a játékosokt.

A játék menete, játékszabályok:Letesszük a pálya közepére az ugróköteleket párhuzamosan, kiválasztjuk a macskát és a játékvezetők segítségével a két csapatot. A macska csak az ugrókötelek közti szűk térben mozoghat, az egerek pedig a két oldalán ill. át kell futni a megadott információ alapján a másik oldalra. A macska csak az ő területén foghatja meg az egeret, akit megfogott az kiesik. Az információ futásra jelen esetben a testünk témakörrel kapcsolatos volt.Pl. Az futhat akinek kék a szem! Az futhat akinek két füle van! Az futhat akinek a nyakán van a fenek (természetesen itt senki sem futott)

A játék lezárása: A játék élményéért játszunk, a játéknak akkor van vége, ha a macska mindenkit megfogott.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat megdicsérem, megköszönöm a részvételt, és megkérdezem hogy érezték magukat.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az óvodás korosztállyal játszhatjuk szinte minden témakörben, tél, tavasz, állatok, virágok, közlekedési eszközök, ebben az estben fejdísszel vagy a nyakukba akasztott ábrákkal.Tanulhatják vele a jelüket, nevüket is.

A játékvezető speciális feladatai: A szabályok konkrét, érthető ismertetése,a játékosok biztonságának felügyelete.

Egyéb/megjegyzés: Nagyon tetszett a gyerekeknek a játék, hamar megtanulták, sokat nevettünk. Büszke voltam rájuk, hogy ilyan ügyesen játszottak, a tanult ismeretek jól tudták alkalmazni a játékban.

A játékot lejegyezte: Szabó Zoltánné