A játék neve, címe: Macskafogó játék alapján- Testünk ismerete
A játék pedagógiai célja: Testrészeink ismerete, énképünk kialakítása, összefüggések felismerése.Türelem, figyelem, emlékezet, együttműködés, koncentrációképesség, gyors reagálás fejlesztése, szabálytudat alakítása.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A játékosok figyelmét felhívjuk arra, hogy helyváltoztatáskor adjanak egymásnak helyet, figyeljenek egymásra
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Eszközigény: ugrókötelek
Technikai igény: Nincs különösebb technikai igény.
Az előkészítés feladatai: Létszámtól függetlenül helyszín biztosítása, kötelek előkészítése.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segítséget kérhetünk a kötelek elhelyezésénél.
A játék megnyitása, nyitánya: Lerakjuk a köteleket párhuzamosan és választunk két csapatkapitányt, akik kiválasztják a játékosokt.
A játék menete, játékszabályok:Letesszük a pálya közepére az ugróköteleket párhuzamosan, kiválasztjuk a macskát és a játékvezetők segítségével a két csapatot. A macska csak az ugrókötelek közti szűk térben mozoghat, az egerek pedig a két oldalán ill. át kell futni a megadott információ alapján a másik oldalra. A macska csak az ő területén foghatja meg az egeret, akit megfogott az kiesik. Az információ futásra jelen esetben a testünk témakörrel kapcsolatos volt.Pl. Az futhat akinek kék a szem! Az futhat akinek két füle van! Az futhat akinek a nyakán van a fenek (természetesen itt senki sem futott)
A játék lezárása: A játék élményéért játszunk, a játéknak akkor van vége, ha a macska mindenkit megfogott.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékosokat megdicsérem, megköszönöm a részvételt, és megkérdezem hogy érezték magukat.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az óvodás korosztállyal játszhatjuk szinte minden témakörben, tél, tavasz, állatok, virágok, közlekedési eszközök, ebben az estben fejdísszel vagy a nyakukba akasztott ábrákkal.Tanulhatják vele a jelüket, nevüket is.
A játékvezető speciális feladatai: A szabályok konkrét, érthető ismertetése,a játékosok biztonságának felügyelete.
Egyéb/megjegyzés: Nagyon tetszett a gyerekeknek a játék, hamar megtanulták, sokat nevettünk. Büszke voltam rájuk, hogy ilyan ügyesen játszottak, a tanult ismeretek jól tudták alkalmazni a játékban.
A játékot lejegyezte: Szabó Zoltánné