JÁTÉKRA FEL!

Szabó Mónika: Tavaszi zsongás (névlánc)

  1. A játék neve, címe: Tavaszi zsongás (névlánc)
  2. A játék pedagógiai célja: Ismerkedés, közösségépítés, koncentráció-koordináció fejlesztése, bal és jobb agyfélteke összehangolása
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívni a játékosok figyelmét, hogy igyekezzenek egymás kezébe pontosan dobni, ne találják el egymást! Az ujjak védelmének érdekében: inkább puha kellékeket használjunk!
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: babzsákok vagy ezeket helyettesítő puha tárgyak, a játék szintjeinek és résztvevők létszámának megfelelően: 1–5 db
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A biztonságos helyszín kialakítása, teremben: pakolás. (Az elvétett dobásokra is gondolni kell!)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A helyszín előkészítésében részt vehetnek, illetve segédkezhetnek a kellékek rögtönzésében , ha épp nincs nálunk babzsák. pl.: sálakból, sapkákból készülhetnek ezek
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Megkérem a játékosokat, alakítsunk ki egy kört. Mikor mindenki elfoglalta a helyét, elmondom a játék menetét, szabályait.
  17. A játék menete, játékszabályok: Az első, névtanulós körben, a játékosok nevük kimondása után olyan valakinek dobják a babzsákot, akire még addig nem került sor. (Elsősorban ne a szomszédot válasszuk, de ez se legyen kizárt lehetőség.) Párszor megismételhetjük a kört a tempó fokozásával, végül a nevek kimondását is elhagyhatjuk. (A méhecske virágról-virágra száll, hogy összegyűjtse a virágport.) A babzsákok összegyűjtésével le is zárul az első rész. Az újraindítás után (nem sokat várva ezzel) bevetem a második kelléket is, így már két eszköz (méhecske) is játékban van. A babzsákok ismételt begyűjtésével lezárjuk a kört (méhek megpihennek), és megbeszélhetjük a dobásokra vonatkozó tapasztalatainkat, stratégiákat. Mikor mindenki készen áll a következő menetre, kisebb szünetekkel elindítom a babzsák-méhecskéket, egyre növelve számukat, míg létrejön a tavaszi zsongás.
  18. A játék lezárása: Kétféleképpen is zárulhat a játék: 1., az elvétett dobások, ütközések miatt feltorlódhatnak a játékban használt eszközök, megszüntetve a folyamatos áramlást 2., a játékvezető szintenként illetve a végén begyűjti a kellékeket
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék komplex mivolta miatt mindenképp biztatni, dicsérni lehet a résztvevőket! Menet közben érdemes megbeszélni az esetleges stratégiákat. A játék végén megköszönve a részvétet, szó eshet a tapasztalatokról, hatásokról. Hasznos lehet, ha mindenki azon is gondolkodik, hogy az Élet mely területét, mozzanatát szimbolizálja számára a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Maga a leírt játék is tartalmaz fokozást, de nehezíteni lehet azzal is, ha egymás után, egy másik sorrenden alapuló kört játszunk. Így a memória még nagyobb szerephez jut.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A fokozatosság elve fontos! Legyen idejük a játékosoknak kitalálni saját működési stratégiájukat a játékban. Figyelni kell közben a résztvevők és a helyszín biztonságára, erre fel is kell hívni a figyelmüket!
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Szabó Mónika